فرماندار شهرستان اسلامشهر،گفت: در راستای اجرای سیاست های کنترل گاز، گاز ۱۲۵ واحد صنعتی، مسکونی و تجاری پرمصرف در سطح شهرستان اسلامشهر قطع شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 16 January 2023

به گزارش تابناک تهران، حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر، در حاشیه جلسه مدیریت بحران این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های کنترلی و محدودیت مصرف صنایع در استان تهران، گاز ۳۶ واحد مسکونی، ۶۷ واحد صنعتی، ۱۲ باغ ویلا و ۱۰ استخر پرمصرف در سطح شهرستان اسلامشهر قطع شد.

فرماندار اسلامشهر افزود: با توجه به برودت هوا و کاهش دما و افزایش استفاده از سوخت در نقاط مختلف کشور، افت فشار گاز در مناطق مختلف بوجود آمده که خوشبختانه تاکنون شرایط اضطرار و بحرانی در شهرستان اسلامشهر ایجاد نشده و در تلاش هستیم تا محدودیتی در ارائه خدمات به واحدهای مسکونی ایجاد نشود.

وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی بویژه گاز، بیان کرد: طبق اعلام وزارت نفت تعطیلی ادارات، مدارس و اجرای سیاست های کنترلی و محدودیت مصرف در صنایع در استان تهران بخش قابل توجهی از کمبود گاز سایر استان های را جبران کرده، حفظ جریان پایدار گاز در روزهای اوج مصرف و یخبندان با همراهی اقشار مختلف مردم و مصرف بهینه گاز امکانپذیر است.

حبیبی بیان کرد: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا و افزایش مصرف گاز، در ده روز اخیر شاهد رشد ۸ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح شهرستان اسلامشهر هستیم، برای پیشگیری از قطع برق منازل مسکونی و تجاری و پایداری شبکه برق، روز یکشنبه و روزهای سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب برق مجتمع های صنفی خدماتی برآوند و سهند قطع خواهد بود.

️رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به اهمیت کاهش روشنایی غیرضرور برخی معابر، اماکن و پارکها توسط دستگاههای ذیربط گفت: باید از تمام ظرفیت های تبلیغی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز و برق در واحدهای مسکونی و تجاری استفاده شود.

️وی با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی درخصوص احتمال بارش برف، ماندگاری هوای سرد و یخبندان در روزهای آتی در سطح استان تهران، تصریح کرد: با توجه به ضرورت آمادگی تمامی دستگاههای خدماتی و امدادی، بخشداری ها، شهرداری ها و اداره راهداری نیز باید با آمادگی کامل خودرویی، تجهیزاتی و نیروی انسانی در صورت لزوم به خدمات دهی به مردم بپردازند.

فرماندار اسلامشهر ضمن قدردانی از آمادگی دستگاههای خدمات رسان شهرستان، خاطر نشان کرد: دربازدیدهایی که از امکانات و تجهیزات عملیاتی و امدادی شهرداری اسلامشهر در حوزه های خدمات شهری، آتش نشانی ودیگر دستگاهها داشتیم، خوشبختانه با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات شهرستان از آمادگی خوبی برخوردار بود که ضرورت دارد نسبت به تکمیل و تجهیزات مورد نیاز دستگاهها اقدامات لازم بعمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار