رئیس جمهور سوم اردیبشهت ماه امسال در سفری به غرب استان تهران از شهرستانهای ملارد، شهریار و شهرقدس بازدید و مسائل و مشکلات این شهرستانها را با حضور میدانی بررسی و مصوباتی را نیز برای توسعه و حل مشکلات این مناطق تصویب کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 10 January 2023

به گزارش تابناک تهران، جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستانهای ملارد، شهریار و قدس به میزبانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و حسین حق وردی، نماینده مردم و فرمانداران این سه شهرستان برگزار شد.

براساس این گزارش، یکی از مصوبات مهم سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به شهرستانهای حوزه مشق (ملارد، شهریار، قدس) اتصال این سه شهرستان به خطوط مترو بود که آخرین اقدامات در این خصوص مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان ملارد ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی لبنی کاسپین و قارچ گلسرخ گمرگان با سرمایه گذاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای یکهزار نفر و تجهیز، توسعه وایجاد کارگاه مهارت آموزی در مرکز اخوان بود که هم اکنون اجرایی و عملیاتی شده است.

اختصاص یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای فاز اول طرح انتقال آب آشامیدنی از تصفیه خانه ۶ تهران به شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس و یکهزار میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملارد از دیگر مصوبات این سفر به شمار می رود که این ۲ مصوبه نیز فاز اجرایی به خود گرفت.

سوم اردیبهشت سال جاری رئیس جمهور به شهرستان های غرب استان تهران که طی آن از شهرستان های شهریار، ملارد و قدس بازدید کرد.

شهرستان ملارد در غرب استان تهران با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت قرار گرفته است.

افتتاح اولین مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان ملارد

معاون فرماندار شهرستان ملارد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با اعلام این خبر گفت: بمنظور آموزش و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص، با پیگیرهای صورت گرفته اولین مرکز فنی و حرفه ای شهرستان ملارد در دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

مهرداد اینانلو افزود: با پیگیری های مستمر فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از مدیران فنی و حرفه ای استان و کشور، با تاسیس این مرکز در شهرستان موافقت شد و به امید خدا شاهد افتتاح این مرکز در ایام الله دهه فجر خواهیم بود.

معاون فرماندار ملارد اظهار داشت: هم اکنون شهروندان ملاردی به سبب نبود مرکز فنی و حرفه‌ای با مشکلاتی مواجه هستند و برای پیگیری امورات خود به سایر شهرستانها رفت و آمد دارند که با استقرار این مرکز این مشکل نیز رفع و رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت.

اینانلو خاطرنشان کرد: نظر به هماهنگی های صورت گرفته بیش از ۶ تن گوشت گوساله به قیمت تنظیم بازاری تامین و توسط مباشر در نقاط مختلف شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: روند جذب و تامین کالاهای اساسی در دستور کار ستاد تنظیم بازار شهرستان قرار دارد و تلاش می شود تا پایان سال این اقلام در مراحل مختلف تامین و در بین مردم شهرستان توزیع شود.

شهرستان ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران و از بخش مرکزی، بخش صفادشت، منطقه مارلیک و سرآسیاب تشکیل شده‌ است.

منبع/فرمانداری شهرستان ملارد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار