رئیس شورای عالی استان ها:
رئیس شورای عالی استان ها گفت : شهید سلیمانی، خود قله بصیرت بود. یکی از ویژگی های مهم فرد بصیر این است که باید ضمن مدیریت عرصه، تهدید ها را به فرصت تبدیل کند.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 04 January 2023

به گزارش تابناک تهران، پرویز سروری روز چهارشنبه در اولین مجمع کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی استان تهران گفت: بهترین تاجران هستی شهدا هستند. شهیدانی که بهترین تجارت را در محضر خداوند انجام دادند، یعنی تقدیم جان به بهانه گرفتن بقای الهی.به همین دلیل است که شهدا همواره زنده اند و حضورشان بین جامعه حس می شود.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به مسائل اخیر کشور بیان کرد: در اغتششات اخیری که به وجود آمد فضای کشور به شدت ملتهب شد. ولی همه دیدیم در سالگرد حاج قاسم فضا به طور کل تغییر پیدا کرد و عشق و علاقه جای تفرقه و نفرت را گرفت. بسیاری از افراد در مراسم شهید سلیمانی عرض ارادت کرده اند.

سروری افزود: ما در همین اتفاقات اخیر شاهد بی بصیرتی برخی خواص بودیم. شهید سلیمانی قله بصیرت بود. یکی از ویژگی های مهم فرد بصیر این است که باید ضمن مدیریت عرصه، تهدید ها را به فرصت تبدیل کند.

رئیس شورای عالی استان ها بیان کرد: ما به عنوان جامعه شورایی کشور ، بزرگ ترین ظرفیت مردمی کشور را بر عهده داریم.ما باید متناسب با این ظرفیت اثر بخشی داشته باشیم چنانکه تجلی واقعی جمهوریت به دست ماست. این وظیفه شورای شهر است که رهبری می فرمایند آسیب های اجتماعی باید شناسایی شود.

دنیای امروز دنیای رسانه و ارتباطات است

در ادامه مراسم نائب رئیس کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی استان تهران بیان داشت: کلیدی ترین معاونت شهرداری و شورای شهر تهران کمیسیون های فرهنگی هستند. جوانان ما امروزه عمدتا تحت تاثیر فضای مجازی هستند اما موضوع انکار ناپذیر این است که دنیای امروز دنیای رسانه و ارتباطات است و ما باید متناسب با شرایط بستر سازی کنیم.

یزدی خواه ادامه داد: حاج قاسم در عین گمنامی سربازی می کرد. حاج قاسم نه تنها داعش، بلکه همه تروریست ها اعم از امریکا و اسرائیل و هم دستانشان را هم شکست داد .

بتوانیم در مسیر شهدا قدم بگذاریم

احمد خانی رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: قبلا ما به همت شورای شهر تهران مجمع کمیسیون شهرسازی کشور را ترتیب داده بودیم. انشاالله بتوانیم در مسیر شهدا قدم بگذاریم و راه آن ها را پیش بگیریم و طوری نشود که در آینده بگوییم شهدا شرمنده ایم.

وی افزود: یکی از مهم ترین کارهایی که در شورای شهر می توانیم انجام دهیم کار فرهنگی مرتبط با شهدا است. انشاالله بتوانیم در پایان دوره خود نزد خدا و مردم رو سفید باشیم.

موضوعات فرهنگی را باید تقویت کرد

نرگس مدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: ما در حوادث اخیر شاهد این موضوع بودیم که تغییر های فرهنگی را باید مدیریت کرد و موضوعات فرهنگی را باید تقویت کرد. نقش مدیریت شهری به دلیلی ویژگی که دارد در تحولات فرهنگی بسیار پررنگ است.

وی بیان کرد: هم اندیشی های مستمر تجارب شوراها و کمیسیون ها و گفت وگو و ایده پردازی ها می تواند نقشه راه بسیار موثری را برای تحول در شرایط جامعه محیا کند. اقدام یکپارچه جزو موضوعاتی است که همه ما باید به آن توجه ویژه کنیم.

در این مراسم که با حضور پیکر دو شهید گمنام همراه بود ، از خانواده شهید زمانی نیا و شهید محمد میرزایی در سالن همایش ایوان ری تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار