۲۰ طرح مشترک بین دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 03 January 2023

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در گردهمایی مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت با اشاره به ۲۰ طرح مشترک بین دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی گفت:این پروژه‌ها در زمینه پزشکی، منابع طبیعی، بایو تکنولوژی، مهندسی و علوم پایه در دوره‌های ۳ تا ۴ ساله برگزار می‌شود.

پیمان مصدقی به اقدام مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری دانشگاه زوریخ (ZHWE) سوئیس در حوزه نسل چهارم صنعت طی سال ۹۷ و ۹۸ اشاره کرد و گفت: این صنعت از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است و با موجی از شبکه سازی گسترده‌ای از داده‌ها و ارتباطات شبکه‌ای در بین دستگاه‌ها شاهدیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارخانجات داخل کشور وارد فاز نسل چهارم صنعت شدند، افزود: اینترنت اشیا، امنیت شبکه، یکپارچه سازی افقی و عمودی صنایع، شبیه سازی، واقعیت افزوده و روش‌های تولید سریع از پایه‌های نسل چهارم صنعت است.

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان به سه چالش پیش روی صنایع برای ورد به نسل چهارم صنعت اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه با حجم وسیعی از داده‌های بزرگ مواجهیم نیازمند شبکه اینترنت قوی، بالا بردن امنیت شبکه برای نفوذ نکردن هکر‌ها و ایجاد بستر فرهنگ و آموزش در کارخانجات هستیم که هم اکنون این زیر ساخت‌ها فراهم نشده است.

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن در نسل چهارم صنعت منسوخ می‌شود، افزود: در نسل چهارم صنعت تمام اشیا و وسایل کددار و دارای شناسنامه و هویت می‌شوند و قابل شناسایی و هوشمندسازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار