عملکرد شهرداری زمانی قابل دفاع است که اولا به قانون تمکین کند و مواد قانونی تشکیلات شهرداری و قانون شورا را در راستای صیانت از منافع شهروندان اجرا کند ،دوما شهروندان عملکرد شهرداری را با پوست و خونشان لمس کنند، نه اینکه با پول شهروندان تیمهای رسانه ای و مجازی را وارد گود دفاع از خود نمایند
کد خبر: ۱۰۸۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ 31 December 2022

تابناک ایلام :: چند وقتیست ،عدم کارآیی و رکود فعالیتها از سوی نهاد خدمت شهری به شکل نقد به  رسانه ها و برخی تریبون های رسمی و غیر رسمی استان رسوخ کرده و منتقدین عدم اهتمام شهرداری ایلام به پرداختن به امور خود و یا توجه به برخی قوانین نظیر اسکان شهردار را در محل ماموریت فریاد می کشند.

متعاقب آن موضعگیری مجتبي ملکی عضو شورای شهر در گفتگو با یکی از رسانه های استان،در کنار دفاع از عملکرد شهرداری ایلام، انتقادات صورت گرفته را نشات گرفته  از برخی باج خواهی های برون و درون سازمانی  معرفی کرد .

هرچند انتظار می رفت این عضو شورای شهر که با رای شهروندان راهی پارلمان محلی شده اند  تا در پرتو ابزاری که قانون در اختیار وی قرار داده  ابزار نظارتی را در مسیر دفاع از منافع موکلین به کار ببندد ،اما متاسفانه اینگونه نشد و دستگاه ناظر خود از دریچه وکالت شهردار به منتقدین تاخت.

متعاقب آن نیز در نشست هم اندیشی استاندار با اساتید دانشگاه ایلام ،برخی از اساتید، رکود فعالیت های عمرانی شهردار را گوشزد نمودند تا جایی که استاندار با گریزی به وضعیت اعتبارات و البته تایید عملکرد شهردار ،بنوعی توپ را به زمین شهروندانی اندازد که در انتخاب نمایندگان خود دچار اشتباه شده اند.

به دنبال این رویدادها و موضعگیری ها بود که مجیدی نایب رئیس شورای شهر ایلام در گفتگو با تابناک، موضع متفاوتی را اتخاذ و با پیش کشیدن تخلفات موجود در شورا و شهرداری، پاسخ به آنها را مطالبه کرد .

هر چند در این بین حامیان شهرداری با تمسک به فضای افسار گسیخته مجازی، مسیر فرافکنی و تهدید منتقدین را در پیش گرفته ،تا با برجسته سازی عملکرد  شهردار در اربعین ،بنوعی  گشایش جبهه جدید حامیان شهردار در فضای مجازی در راستای ایجاد مانع در مقابل مخالفینش در شورای شهر و جریان رسانه را نمایان سازند ،اما ورود شورا به فاز سوال از شهردار به فاز غیر قابل برگشتی وارد شده است.

انتشار نامه دو روز پیش شورای شهر در خصوص پاسخگویی شهردار در اجرایی نمودن تبصره ۴ ماده ۸۰و ۹۰قانون شوراها در خصوص ضرورت اسکان شهردار در محل فعالیت ،بیانگر عزم شورای شهر ایلام در عمل به مر قانون و اهتمام به مطالبات شهروندان معنا می شود .

اینکه برخی تنها عملکرد موفق شهردار ایلام در اربعین را برجسته نموده تا در سایه این مساله مذهبی زبان منتقدین را به بند کشیده و قلم رسانه های مطالبه گر را به نیام کشند ،امری جدید نیست که باید اهداف پشت پرده آن مورد توجه مسولین استان و اعضای شورای شهر قرار گیرد.

این موضوع باید مورد توجه مسولین و جبهه در حال شکل گیری فضای مجازی با پول مردم ایلام ! قرار گیرد که اربعین مساله ای کاملا متفاوت از خدمت به شهروندان است ،اینکه شهرداری ایلام در راستای جلب حمایت ارگان های خاص ،با منابع شهرداری از زائرین اربعین پذیرایی نموده از منظر عمل به تکلیف مذهبی قابل تحسین است ،منوط به اینکه این خدمت از جیب شخصی خودش صورت گرفته باشد که در اینصورت نمیتواند در ردیف عمل به تکلیف و وظیفه در چارچوب وظایف یک شهردار قرار گیرد. 

زمانی می‌توان از آن به عنوان عملکرد قابل قبول برای شهردار ایلام اطلاق کرد که منابع موجود را در چارچوب ردیف ها و سرفصل های تعریف شده هزینه نماید، به این معنا که منابع اعتباری شهروندان را صرف عمران و آبادانی و توسعه شهر نمایند تا جایی که شهروندان آثار آن را لمس کرده و در دگر سو با جذب کمکهای مردمی، امور مربوط به زائرین اربعین را رتق و فتق نماید .

اربعین یک وظیفه و تکلیف مذهبی و کاملا مردمی است که متاسفانه این روزها برخی با خبط مبحث آن را در زمره وظایف مدیریتی به حساب آورده و با فراموش نمودن  کارکردهای ذاتی و خدماتی که حق مردم است ،با سو استفاده از اهداف و برنامه های  ایدولوژیک نظام از طریق پناه گرفتن در پشت آن ، از این نمد دوختن کلاه برای خود را دنبال می کنند!

تاسف بار تر اینکه برخی مدیران دستگاههای اجرایی و خدماتی ، این سالها با درک اهمیت این رویداد مذهبی در ساختار سیاسی کشور ،آن را به ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی ها و ضعف های مدیریتی خود تبدیل کرده و برخی نیز تخلفات مالی و غیر مالی خود را در پشت این رویداد بزرگ مذهبی پنهان می کنند.

در این بین نیز برخی قلم فروشان متعصب که در این وادی نام و نان خود را جستجو می کنند ،اهمیت این رویداد مذهبی را به پتکی برای کوبیدن بر سر منتقدین تبدیل کرده  و همین امر باعث شده تا افراد حق طلب از ترس هجمه ها و اتهامات این دست افراد ،قدری در انتقاد به کارکردهای مدیران در ایام اربعین، دست به عصا شوند .

موضوعی که سو استفاده مدیران فرصت طلب را بدنبال داشته تا آنان نیز برای ایجاد یک خاکریز دفاعی برای خود، با برانگیختن تعصب این دست قلم بدستان، از آن به عنوان ابزاری دفاعی برای صیانت از جایگاه خود بهره گیری نمایند.

درز خبر تشکیل گروه مجازی حامیان شهردار که قطعا با اتلاف منابع مردم همراه خواهد بود از این موضوع نشات می گیرد، موضوعی که درچتد روز  آینده با پول مردم ایلام تلاش های فراوانی برای تخریب منتقدین و مخالفین عملکرد شهردار ایلام را شاهد خواهیم بود.

از همین جا به بانیان این تفکر غلط هشدار می دهیم که مراقب رفتار خود باشند و هیچگاه به خاطر چندرغاز منفعت مالی ،بر منافع مردم چوب حراج نزنند.

تشکیل جلسه محرمانه با رسانه نمایانی که جز تهدید و تخریب حق طلبان شناسنامه دار ،چیزی در چنته ندارند یعنی صدور مجوز برای شکل گیری جبهه جدیدی از مخالفین و آغاز یک نبرد مجازی ساختگی برای مشغول نمودن بخشی از شهروندان، تا در پرتو آن، در مدت زمان باقی مانده ،منفعت طلبان ،مسیر را برای تامین منافع خود و اطرافیانشان هموار نمایند.

هرچند عملکرد مایوس کننده برخی دستگاههای مدعی مبارزه بافساد تاکنون چنگی به دل نزده است اما یقینا چشمان ناظر دیگر دستگاههای متعهد با رصد این دست اقدامات بیکار نخواهد نشست و همسو با آنان  رسانه های حق طلب نیز بی اغماض پرده را از رویدادها خواهند افکند تا مردم بدانند چه کسانی بر سر منافع آنان معامله می کنند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار