مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: مصرف انرژی گاز از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان با افزایش ۳.۷ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 31 December 2022

به گزارش تابناک قم، مرتضی خوش‌لهجه با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز، افزود: با توجه به این‌که بیشترین درصد مصرف گاز استان قم در فصل سرما، در بخش گرمایشی می‌باشد، لذا مردم استان می‌توانند با مصرف بهینه و مناسب، ما را در بهبود خدمت‌رسانی همراهی کنند.

وی تاکید کرد: همشهریان می‌توانند با نگه‌داشتن منازل و محل کار خود در دمای مطلوب که ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌باشد، نقش مهمی در صرفه‌جویی و استمرار گازرسانی، حتی به سایر هم‌وطنانمان که در نقاط سردسیر کشور زندگی می‌کنند، ایفا کنند.

وی با بیان این‌که کانال‌های کولر یکی از راه‌های خروج گرما است، افزود: با بستن دریچه‌های کانال‌های کولر به‌وسیله مقوا، پلاستیک یا پارچه‌های ضخیم از هدررفت گرما جلوگیری کنید.

خوش‌لهجه تصریح کرد: هر اندازه صرفه‌جویی از سوی مردم انجام و دمای منازل در حد دمای رفاه کنترل شود به همان میزان به پایداری شبکه گاز کمک می کند و از افت فشار گاز در مناطق سردسیر جلوگیری خواهد شد؛ کاهش هر یک درجه سانتی‌گراد دمای اتاق، موجب کاهش مصرف گاز طبیعی تا حدود ۶ درصد می‌شود.

وی با تاکید بر پوشیدن لباس گرم در منزل، ادامه داد: استفاده از عایق حرارتی برای پنجره و نورگیر منازل، درزبندی مناسب در، پنجره و نورگیرها، استفاده از شیشه‌های دوجداره برای پنجره و نصب پرده‌های ضخیم، تاثیر زیادی در حفظ دمای آسایش ساختمان خواهد داشت.

به گفته وی، هوشمندسازی موتورخانه از جمله راهکارهای کم‌هزینه و پربازده در راستای کاهش مصرف انرژی مصرفی در موتورخانه‌ها و همچنین ایجاد حرارت متناسب با نیاز ساختمان است؛ سرویس سالانه سیستم تاسیساتی موتورخانه به‌ویژه دوده زدایی از جداره‌ها، تمیز کردن نازل مشعل گازسوز موتورخانه و کنترل ترموستات از کارهایی است که در بازدهی هرچه بیشتر موتورخانه‌ها نقش دارد.

۴۴۲ هزار و ۴۰۲ مشترک گاز در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری استان قم وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار