مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و کمبود مواد غذایی در طبیعت برای حیات وحش گفت: کرمانشاهیان در زمستان از حیات وحش حمایت کنند.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 25 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر احد جلیلیان اظهار کرد: از مردم کرمانشاه درخواست می‌شود با توجه به شروع فصل زمستان و یخبندان در نقاط مختلف استان و امکان نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی شهرها و جاده‌ها، از همه هم‌استانی‌های دوستدار محیط زیست در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش، با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس گرفته و یا با مراجعه به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط زیست، نهایت همکاری را برای حفاظت از گونه‌های جانوری با ارزش و حیات وحش به عمل آورند.

وی افزود: تغذیه پرندگان به ویژه در فصل زمستان که دانه‌ها در زیر برف مدفون مانده‌اند، کار بسیار ارزشمند و خداپسندانه‌ای است که تأثیر به‌سزایی در تداوم زندگی این پرندگان دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: صید و شکار حیوانات وحشی ممنوع بوده و مردم باید به هر شکلی از این کار خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، اطلاع دهند.

وی خاطر نشان کرد: ادارات حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، تمهیدات لازم را برای کمک‌رسانی و امداد به گونه‌های حیات وحش، فراهم می‌کند.

جلیلیان بیان کرد: استان کرمانشاه دارای چهار منطقه حفاظت شده به علاوه بخشی از منطقه حفاظت شده بدر و پریشان، سه پناهگاه حیات وحش و ۲ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و ۲ اثر طبیعی ملی است که گونه‌های جانوری و گیاهی قابل توجه و ارزشمندی در آن‌ها وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار