شهردار قم از ابلاغ قرارداد قطعی تحویل ۵۵ واگن به شهر قم با اعتباری بالغ‌ بر۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 21 December 2022

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد در شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تبریک روز ملی حمل‌ونقل اظهار داشت: قرارداد قطعی تحویل ۵۵ واگن به شهر قم ابلاغ‌شده است و رقم قرارداد نزدیک به ۷۰ میلیون یورو یعنی معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: هیچ هزینه‌ای مدیریت شهر قم بابت خرید واگن‌ها نمی‌دهد و هزینه آن را دولت پرداخت می‌کند که می‌تواند برای شهر قم بسیار خوب و گره‌گشا باشد.

شهردار قم تصریح کرد: قرارداد ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با بانک مهر در کشور نیز به امضا رسیده که قطعاً برای شهرداری قم نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود که در کنترل آلودگی هوا می‌تواند به مدیریت شهری کمک کند.

وی خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس را نیز مطرح کرد و گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۵ دستگاه از این ۹۹ دستگاه وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شد و تا پایان سال ۳۵ دستگاه دیگر تحویل گرفته و وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم می‌شود.

سقاییان نژاد، خرید ۵۰ دستگاه ون را نیز عنوان و خاطرنشان کرد: مجموع این اتفاقات به شهرداری قم کمک می‌کند تا حمل‌ونقل عمومی کارآمد و به‌روزتری را داشته باشیم و خوشبختانه سایت نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز بعد از مدت‌ها باز شد و در این رابطه نیز شهرداری برنامه‌های جامعی دارد.

وی سپس به حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما در بخش پژوهش ضعیف عمل کرده‌ایم و از سال ۱۴۰۰ آئین‌نامه تیپ پژوهش‌های شهرداری ابلاغ‌شده است و با توجه به ابلاغ، شروع به کار مرکز پژوهش‌های شوراها از سال ۹۷ و همکاری این دو بخش امیدواریم بتوانیم راه پژوهش در مدیریت شهری را باز کنیم و ۱۰ درصد ردیف بودجه مطالعات را به پژوهش اختصاص بدهیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قم اقدام خوبی انجام داده و در حدود ۱۰۰ پروژه که اکثراً هم کاربردی است را احصا کرده و اگر بتوانیم به کمک شورا تعدادی از آن‌ها را به دانشگاه‌های سراسر کشور معرفی کنیم تا در قالب پژوهش‌های سه ماه، ۶ ماه و یک ساله انجام شود.

وی در پایان به اهمیت پژوهش در کاهش معضلات شهر و مدیریت علمی و کارآمد اشاره کرد و گفت: با این کار می‌توانیم چالش‌ها و مشکلات مدیریت شهری را موردبررسی قرار داده و گام خوبی در جهت رفع مشکلات و معضلات برداریم و تصمیماتمان علمی‌تر و شفاف‌تر از گذشته اتخاذ شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار