رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: بارش موثر باران با هسته سرد از اواخر وقت امروز آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی خود قرار می دهد.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 21 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار داشت: این سیستم بارشی از اواخر وقت امروز فعالیت خود را آغاز می کند و تا روز شنبه این ریزش ها به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه از پتانسیل بارشی خوبی برخوردار است و هرچند دامنه پراکنش آن کل استان را در بر می گیرد اما در نواحی جنوب و برخی مناطق شمالی شدت بارش ها بیشتر از دیگر نقاط است.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: رعد و برق، رگبار، خطر صاعقه، مه گرفتگی در جاده های کوهستانی و گردنه ها از جمله پیامدهای جوی این سیستم است.

میهن پرست یادآور شد: باتوجه به اینکه سامانه بارشی همراه با هسته سرد است، احتمال بارش برف در ارتفاعات از اواخر روز جمعه وجود دارد.

وی در خصوص دمای هوا نیز گفت: طی فعالیت سامانه، دمای روزانه استان کاهش می یابد اما با خروج سیستم و از روز یکشنبه تا سه شنبه دمای صبحگاهی افت می کند که احتمال شکل گیری یخبندان صبحگاهی دور از ذهن نیست.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام اضافه کرد: ایجاد آبگرفتگی معابر و مسیل ها، اختلال در تردد و لغزندگی جاده ها در پی بارش های این سیستم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار