استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:
استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی را دروازه ورود اتباع افغانستان عنوان کرد و افزود: لازم است تصمیم های محلی استانی درخصوص مهاجران و تردد اتباع خارجی در این استان در سطح ملی مورد تایید قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 14 December 2022

به گزارش تابناک رضوی یعقوبعلی نظری با بیان این مطلب گفت: مدیریت و ساماندهی ورود اتباع افغانستانی به استان بسیار مهم است و ابتدا باید با همکاری حاکمان افغانستان و در داخل خاک این کشور شروع شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشست ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: لذا توافقات مرزی و تفاهم ها درخصوص تبادلات اقتصادی با افغانستان و حکام محلی به خصوص والی هرات می تواند در حوزه ورود اتباع خارجی گره گشا باشد.

وی بر لزوم انسداد و کنترل مرزها تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت نگهداری اتباع غیرمجاز در مرز افزایش یافته و از طرفی باید توجه داشت اگر اقدامات مربوط به انسداد مرز پیگیری نشود، زحمات در سایر حوزه ها در خصوص ساماندهی ورود اتباع کم اثر خواهد شد.
نظری گفت: استان خراسان رضوی را دروازه ورود اتباع افغانستان عنوان کرد و افزود: لازم است تصمیم های محلی استانی درخصوص مهاجران و تردد اتباع خارجی در این استان در سطح ملی مورد تایید قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در چارچوب سیاستهای کلی نظام، موضوع اقدامات حمایتی ایران از اتباع افغانستان پیگیری شده و تداوم می یابد‌.
نظری افزود: برای اجرای راهبرد ساماندهی مرزها، برخی اقدامات باید ابتدا در داخل افغانستان انجام شود و سپس بخشی در مرز و بخشی دیگر نیز در داخل کشور صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در هر بخش مانند حوزه درون افغانستان دچار نقص شویم، با عوارض و مشکلات در مرز یا داخل کشور روبروخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار