مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به بحران خشکسالی که این استان با آن مواجه است گفت:کشاورزی در فارس باید به صورت اصولی و منطبق با شرایط آبی این منطقه صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰ 05 March 2015
مهرزاد بوستانی ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:همچنین موضوع بیابان زدایی و توسعه جنگل کاری همراه با مدیریت منابع ، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت:خشکسالی پیاپی که گریبان فارس و اغلب استان های دیگر را گرفته نیاز به چاره اندیشی اساسی منطبق با شرایط اقلیمی هر منطقه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: گذر از بحران خشکسالی و حل مشکل شرایط نامناسب منابع آبی در این استان نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه هاست.

بوستانی ادامه داد:مقابله بابحران خشکسالی و ریزگردها در دستور کار 11 وازرتخانه قرار گرفته علاوه بر این ضروری است هماهنگی های درون استانی نیز در این زمینه تقویت شود.

وی بیان داشت:بهره برداران منابع طبیعی و مرتعداران نیز باید با رعایت قوانین منطقه ای برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از خشکسالی و کمبود منابع آب همکاری کنند.

او افزود: بدون شک با هماهنگی دستگاه های مختلف استان فارس و مشارکت مردم می توان از شدت خسارت ها و عوارض خشکسالی کاست.

استان فارس با وسعت 12 میلیون و 400 هزار هکتار نزدیک به 5 .7 درصد مساحت کل کشور را داراست و از مجموع این مساحت بیش از 10 میلیون و 200 هزار هکتار آن اراضی منابع طبیعی است.

وسعت جنگل های استان فارس نیز دو میلیون و 200 هزار هکتار است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار