رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: امکانات اداره کنترل و نظارت شهرداری مطابق با وظایف آن نیست.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 10 October 2015
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: امکانات اداره کنترل و نظارت شهرداری مطابق با وظایف آن نیست.

به گزارش فارس، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: برای راه‌اندازی اتوبوس برقی در شهر، معاونت حمل و نقل و ترافیک در صحن شورا به دلیل هزینه‌بر بودن این طرح توضیحات لازم را ارائه کند تا پس از آن شورا تصمیم‌گیری لازم را داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت بخش کنترل و نظارت شهرداری نیز گفت: مأموریت‌های این سازمان مطابق با امکانات موجود نیست که اداره اجراییات و کنترل و نظارت شهرداری ظرف یک ماه باید طرح جامع کنترل و نظارت را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه وظیفه نظارتی را می‌توان به بخش خصوصی سپرد، افزود: در برخی از شهرها این واگذاری صورت گرفته و می‌توان با برون‌سپاری این وظیفه از بار شهرداری نیز کاست.

وی تصریح کرد: بانک اطلاعات و آمار از ساخت و سازهای غیر مجاز تهیه شود تا بتوان پس از مدتی با آمار مقایسه‌ای درک درستی از عملکرد شهرداری و اداره کنترل و نظارت به دست آورد.

گردان با بیان اینکه در حوزه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، برخورد مناسب با مردم و حفظ اموال جمع‌آوری شده مد نظر باشد، خاطرنشان کرد: باید از شرایط سنتی خارج شویم چراکه اگر مطلوب بود، این روند پایان می‌یافت که هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه دیوارنویسی در کشور در حال نابودی است، گفت: نامگذاری کوچه‌ها و تابلوهای راهنمای شهری از جمله اقدامات مطلوبی است که در حال انجام است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: زیباسازی میدان امام(ره) نیز با جدیت توسط زیباسازی دنبال می‌شود.

نمی‌توان شهر را مطابق روش‌های 20 سال پیش اداره کرد

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه باید نظارت در حوزه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار کرد: در زمان انعقاد قرارداد نیز می‌توان تعهدات و ضمانت کافی برای جلوگیری از تخلفات اخذ کرد.

محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه شهر همدان هنوز طبق سیستم سنتی 20 سال پیش اداره می‌شود، افزود: زمانی که 20 سال با یک روش ناموفق بودیم یک راهکار جدید باید اندیشیده و به کار بسته شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه در رینگ دوم شهر 10 پل عابرپیاده داریم، تصریح کرد: برای افزایش امنیت عابران پیاده 15 پل عابرپیاده دیگر نیز باید ایجاد شود.

عباس صوفی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از پل عابرپیاده به 29 کیلومتر نرده‌کشی در میان خیابان‎ها و بلوارها نیاز داریم، ادامه داد: اگر این اتفاقات روی دهد با کاهش 70 درصدی تلفات انسانی مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات 10 تا 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: نمی‌توان برای تأمین بودجه تا سال آینده صبر کرد چون جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است.

معاون شهردار همدان گفت: طی بازدیدی که از کارخانه سازنده اتوبوس برقی کردیم معتقدیم با استفاده از این اتوبوس‌ها میزان جابجایی مسافر افزایش یافته و در کاهش آلودگی هوا نیز تأثیرگذار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار