معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان اصفهان از اعطای نشان کاربرد علامت استاندارد تشویقی به دو واحد تولیدی صنایع دستی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ 16 November 2022

رضا دولتشاهی گفت: دو واحد تولیدی صنایع دستی در رشته‌های مینا کاری و زیرساخت احجام فلزی سنتی اولین بار در کشور در پانصد و شصت و چهارمین جلسه کمیته علائم و کنترل کالای استاندارد استان اصفهان علامت استاندارد را دریافت کردند.

او افزود: واحد تولیدی صنایع دستی به نام مرتضی اسماعیلی تمندگانی با نام تجاری نگارستان اسماعیلی اولین واحد تولیدکننده محصولات دستی مینا کاری در کشور است که برای محصولات میناکاری با شماره استاندارد ملی ۱۳۵۳۷ موفق به دریافت کاربرد علامت استاندارد تشویقی شده است.

دولتشاهی ادامه داد: همچنین واحد تولیدی صنایع دستی به نام جواد درویشی با نام تجاری میراث نیز اولین واحد تولیدکننده محصولات زیرساخت احجام فلزی سنتی در کشور است که برای محصولات زیرساخت احجام فلزی سنتی با شماره استاندارد ملی ۱۵۶۵۹کاربرد علامت استاندارد تشویقی دریافت کرده است.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان اصفهان عنوان کرد: استاندارد تشویقی (اختیاری) به نوعی از استاندارد اطلاق می‌شود که صاحب کالا یا خدمات اجباری برای دریافت پروانه استاندارد ندارد، ولی به دلیل رقابت در بازار و افزایش و اثبات کیفیت کالای تولید نسبت به دریافت آن اقدام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :