مدیر صندوق کارآفرینی امید در گفتگو با تابناک:
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت: ارائه تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در راستای حفظ و کمک به کسب و کار‌های موجود و ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ 15 November 2022

محمد طاهر عظیمی فشی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: صندوق کار آفرینی امید تنها نهاد تخصصی و رسمی است که حمایت از کسب و کار‌ها و حتی کسب و کار‌های کوچک وخانگی را بر عهده دارد، در حوزه مشاغل، تسهیلات ضروری مردم که رفع نیاز‌های ضروری و معیشتی آن‌ها است را به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌کنیم، صندوق حمایت از کسب و کار‌های خرد وکوچک و نیاز‌های معیشتی و ضروری مردم در رسالت خود تعریف کرده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تا کنون ۱۵۰۷ فقره تسهیلات پرداخت کردیم یعنی حدود ۲۲۶میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد و تا پایان سال ۱۴۰۰ هم حدود ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش پرداخت تسهیلات داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه صندوق استان کرمانشاه عملکرد خوبی در جهت تسهیلات بند الف تبصره بند ۱۸ در سال ۱۴۰۰ داشت، افزود: به همین دلیل استاندار کرمانشاه نامه‌ای به وزیر اقتصاد ارسال کردند تا اعتبارات بیشتری در سال ۱۴۰۱به صندوق کل کشور و مخصوصا صندوق استان کرمانشاه تخصیص بدهند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید درباره اشتغال زایی که از طریق صندوق ایجاد شده تصریح کرد: صندوق بیشتر به دنبال گروه هدف است که بیشتر افرادی دارای مهارت هستند، حتی افرادی که وقت آموزش نداشتند و افرادی که به صورت شاگرد و استادی فعالیت کرده، اما مهارت دارند مد نظر صندوق قرار می‌گیرند که این افراد در بحث توانمند سازی مالی تجربه و توان کار را داشته، اما نیازمند حمایت هستند.

وی گفت: ما با ۹ سازمان قرارداد و تفاهم نامه امضا کردیم همچنین با اداره کار و سازمان فنی حرفه‌ای تا کلیه تسهیلات اشتغال را یک پارچه می‌کنند، این تسهیلات را از قالب این تفاهم نامه‌ها به صندوق معرفی کردیم به این ترتیب از طریق سازمان‌های استانی به صندوق معرفی می‌شوند و متقاضیان تسهیلات اشتغال را دریافت می‌کنند.

عظیمی فشی تاکید کرد: طیف مرتبط با ما جوانانی است که توان تامین وثایق و تامین تضامین بانک را ندارند و افرادی حمایت می‌شوند که نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، به این ترتیب وثایق دریافتی ما نسبت به شبکه بانکی ما سبک‌تر است و بازگشت اقساط ما دوره تنفس دارند، به این ترتیب دریافت کنندگان تسهیلات حدود ١ سال نیازی به پرداخت اقساط ندارند و دوره تنفس و راه اندازی به آن‌ها داده می‌شود، در بخش‌های مشاغل خانگی و مشاغل خرد و کوچک هم دوره تنفس وجود دارد و زمانی را برای آن تعیین کرده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار