مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان، امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 13 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد باقر خلفی اظهار داشت: اکنون ۲ تیم امدادی در راه های این استان برای  امدادرسانی به هموطنان مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: به دلیل آلودگی هوا تیم های امدادی با ۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در خط شمالی و جنوبی آزادراه کرج - قزوین استقرار دارند که هموطنان در صورت نیاز می توانند به این ایستگاه ها مراجعه کنند.

خلفی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایستگاه های سیار، هشت پایگاه امداد جاده ای و ۶ شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز پیش از این در خصوص تداوم وارونگی دمایی و افزایش آلودگی هوا  در استان هشدار داد.

آرش بهاروند احمدی نیز پیش تر اعلام کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تداوم جو پایدار در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن روند افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا مورد انتظاراست.
وی ادامه داد: در این شرایط جوی به افراد آسیب پذیر شامل کودکان ، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می شود از حضور بلندمدت در فضای باز خودداری کنند.
بهاروند احمدی گفت : کاهش تردد خودروها به ویژه وسایل نقلیه آلاینده در این شرایط جوی ضروری است.
کیفیت هوای استان البرز از شامگاه جمعه هفته گذشته تاکنون کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار