مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: با افزایش بازدهی ۹ درصدی واحدهای توربین گازی نیروگاه شماره ۳ (تولید همزمان برق و بخار)، از انتشار بیش از ۲۶ میلیون کیلوگرم گاز دی اکسید کربن در سال در کلانشهر تهران جلوگیری و در نهایت سود ۳۹۰ میلیاردریالی برای این شرکت حاصل شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 12 November 2022

به گزارش تابناک تهران، حامد آرمان فر روز شنبه با اعلام این خبر افزود: با تکیه بر بنیه علمی متخصصان شرکت و بهره گیری از توان داخلی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های عملیاتی با تبدیل تحریم ها به فرصت در سال "تولید-دانش بنیان، اشتغال آفرین" دستگاه HRSG۰۲ با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

وی ادامه داد: با راه اندازی این دستگاه ضمن کاهش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، از انتشار بیش از ۲۶ میلیون کیلوگرم گاز دی اکسید کربن و ۱۲۳ هزار کیلو گرم NOX (ترکیبات ازت دار) در سال در کلانشهر تهران جلوگیری شد.

آرمان خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود کارشناسانی از کشور کره جنوبی برای در سرویس قرار دادن این دستگاه به ما کمک کنند که تحریم های ناجوانمردانه و خلف وعده آنان با وجود پیگیری های مکرر باعث شد تا متخصصان با غیرت داخلی پالایشگاه تهران عزم را جزم کرده و طی مطالعات با بررسی گسترده و تمرکز، گامی دیگر در بی اثر سازی تحریم ها بردارند و این اقدام بنیادین را در شرکت پالایش نفت تهران مطابق با استاندارد های روز دنیا را رقم بزنند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران اظهار داشت: بهبود عملکرد انرژی مصرفی شرکت در اثر اجرای این مهم علاوه بر صرفه جویی ۴۹۰ میلیارد ریالی در سال، باعث تاثیرات مثبت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و کاهش قابل توجه انتشار آلاینده های محیط زیستی به اتمسفر می شود.

شرکت پالایش نفت در حاشیه شهرری قرار دارد و از قدیمی ترین پالایشگاه های نفت و بنزین کشور به شمار می آید که به تنهایی نزدیک به ۴۵ درصد سوخت کل کشور را تولید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار