اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی شاخص در مناطق مختلف کلانشهر اصفهان بازدید کردند. 
کد خبر: ۱۰۷۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 06 November 2022

اصغر کشاورز راد معاون عمران شهری شهردار اصفهان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شاخص عمرانی کلانشهر اصفهان اظهار داشت: ۶ پروژه شاخص و بزرگ در حاشیه شهر در حال اجراست اما طرح‌های کوچک و بزرگ عمرانی نیز در سطح شهر در دستور کار داریم که شماری از آنها در سال جاری و تعدادی نیز سال آینده بهره برداری خواهند شد.

کشاورز راد در خصوص پیش‌بینی پروژه‌های عمرانی در شهر اصفهان برای سال آینده نیز ابراز داشت: احداث تقاطع غیر همسطح تقاطع از اتوبان آقا بابایی به سمت میدان لاله (چمران)، ساخت تقاطع غیر همسطح در اتوبان آقابابایی و نیز ساماندهی حصه شمالی و جنوبی از مقابل محله حصه تا خیابان شهید رئیسی از پروژه‌های بزرگ در دستور کار سال آینده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری اصفهان حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ هشت هزار میلیارد تومان بودجه تملک و سرمایه گذاری و پروژه‌های عمرانی است، اضافه کرد: سه هزار میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی است که توسط معاونت عمران برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: از این سه هزار میلیارد تومان حدود بیش از ۷۰ درصد به پروژه‌های شاخص و مهم و منطقه‌ای اختصاص می‌یابد که پس از طراحی و ابلاغ پروژه و تعیین پیمانکار، اجرا می‌شود؛ همچنین حدود ۳۰ درصد از این سه هزار میلیارد تومان نیز توسط سازمان عمران شهرداری عملیات انجام می‌شود.

پارکینگ زیر سطحی خیابان توحید به طول ۵۴۰ متر از بلور ملت تا چهارراه نظر و عرض ۲۲ متر دارای دو تونل شرقی و غربی است. در فاز اول این پروژه ۷۵ میلیارد تومان برای اسکلت طرح و در فاز دوم برای نازک کاری و تأسیسات ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است. عملیات اجرایی این طرح که بتازگی آغاز شده تا پایان بهمن ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

همچنین زیر گذر اندیشه در محدوده دستگرد و نزدیکی زندان اصفهان (منطقه ۱۳ شهرداری) با هدف کاهش ترافیک و تصادفات در این محدوده در حال ساخت است، مسیر تندرو این طرح از سمت صفه به سمت اتوبان اقارب پرست است و مسیر کندرو به سمت شهر تفکیک می‌شود. طول این زیرگذر ۴۰۰ متر و عرض آن ۱۲ متر است و با اعتباری ۴۰ میلیارد تومانی در حال اجرا است و اکنون ۵۴ درصد پیشرفت کار دارد.

پروژه پل و تقاطع غیر همسطح شهید کشوری با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان در روزهای اخیر به بهره برداری رسید و هدف از اجرای آن کاهش بار ترافیکی شهر است.

عملیات پروژه حلقه چهارم حفاظتی نیز هم اکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای این پروژه تاکنون ۲۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین تقاطع غیر همسطح آیت الله غفاری به طول یک کیلومتر ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. عملیات اجرایی این پروژه از سه ماه پیش آغاز و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است. با بهره برداری از این طرح بار ترافیکی و تردد خودروهای سنگین از داخل شهر کاهش می‌یابد و بر کم شدن حجم آلودگی هوای شهر مؤثر است.

تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار در بلوار آزادگان شهر اصفهان به سمت دولت آباد با طول ۸۰۰ متر و شامل چهار پل هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای این پروژه نیز تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است. بهره برداری این طرح نیز از حجم ترافیک شهر می کاهد و بر کیفیت هوا و ایمنی ترافیک سطح شهر مؤثر است.

همچنین ساختمان مرکز ترک اعتیاد و توانمندسازی معتادان متجاهر بخش آقایان با ظرفیت پذیرش بیش از ۵۰۰ نفر در شبانه روز، ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این مرکز تا یک ماه آینده تجهیز و بهره برداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار