امام جمعه فردیس گفت: وجود آرامستان در این شهرستان یکی از مطالبات به حق مردم است و لازم و ضروری است که زمینی برای احداث آرامستان اختصاص پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 07 November 2022

احداث آرامستان مطالبه جدی مردم فردیس است

به گزارش «تابناک البرز» امام جمعه فردیس با اشاره به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری این شهرستان گفت: وجود آرامستان در فردیس یکی از مطالبات به حق مردم است و لازم و ضروری است که زمینی برای احداث آرامستان اختصاص پیدا کند. خانواده‌های ساکن در این شهر به‌دلیل نبود قبرستان، اموات خود را در شهرهای دیگر به خاک می‌سپارند.

وی افزود: این موضوع باعث شده است که علاوه بر صرف هزینه‌های گزاف برای مراسم و رفت و آمد، از نظر جامعه‌شناسی، بازماندگان از نظر روحی و روانی دچار فرسایش شوند و تبعات بسیار بدی بر روی آن‌ها داشته باشد. در این راستا پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است که در زمان مدیریت شهردار سابق فردیس، چندین مکان برای ایجاد قبرستان پیشنهاد داده شد.

این مسئول بیان کرد: در این بازدیدها زمینی بالغ بر ۲۳ هکتار که زیر بار فشار برق قوی بود برای ایجاد قبرستان مورد تأیید نهایی قرار گرفت و کارهای کارشناسی انجام شد، اما متأسفانه آن‌قدر انجام کارها با تعلل همراه بود که هنوز این مشکل و مطالبه به حق مردم به سرانجام نرسیده است. همین دلیل باعث شد تا در خطبه‌های نماز جمعه، چندین بار این موضوع به مسئولان تذکر داده شود تا اینکه در اسفندماه سال گذشته استاندار قول مساعد داد که این مشکل را حل و رفع کند.

خطیب جمعه فردیس البرز گفت: بعد از آن کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، اما متأسفانه از قِبَل جلسات و بررسی‌های این کارگروه نیز نتیجه‌ای حاصل نشد. اما طی جلسه‌ای با شهردار فعلی، اعضای شورای شهر و معاونت فنی استانداری نیز مقرر شد پیگیری‌هایی صورت گیرد.

حسینی تصریح کرد: همین تعلل و عدم کسب نتیجه مطلوب از برگزاری جلسات متعدد موجب شد تا موضوع از طریق دفتر ریاست جمهوری پیگیری شود و رئیس‌جمهور نیز دستور پیگیری و رسیدگی ویژه داده‌اند. در حال حاضر که زمینی برای احداث آرامستان در نظر گرفته شده است بحث حریم را مطرح کرده‌اند و مشکل جدیدی ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار