معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به آغاز فصل سرد سال و یخ‌زدگی کنتورهای آب هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 03 November 2022

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به آغاز فصل سرد سال و یخ‌زدگی کنتورهای آب هشدار داد.

به گزارش تابناک همدان؛ حمید رضا نیکداد با اشاره پیش رو بودن روزهای سرد سال و افت دما در این روزها گفت: با توجه به انتظار کاهش دمای هوا در روزهای آتی، ضروری است مشترکان به منظور جلوگیری از یخ زدگی کنتور و انشعابات آب، اقدامات پیشگیرانه شامل استفاده از خاک اره (که در کیسه ریخته شده)، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه، الياف مصنوعي، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های آب روکار از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور تا حد زیادی جلوگیری نمایند.

وی با اذعان به اینکه مشترکین محترم باید در نظر داشته باشند در صورت يخ‌زدگي كنتور و تاسيسات آبي به هيچ وجه نباید از حرارت مستقيم به منظور یخ زدایی استفاده کنند، عنوان کرد: این دست اقدامات بیش از پیش سبب تركيدگي كنتور و تاسيسات خواهد شد.

نیکداد ادامه داد: همچنین ریختن آب داغ یا گرم بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور به منظور باز شدن یخ زدگی میتواند موجب بروز حوادث احتمالی شود که البته در صورت بروز چنین حوادثی مشترکین میتوانند ضمن تماس با مرکز ارتباطات مردمی آبفا(122) مراتب را به اطلاع این مرکز برسانند.

وی توضیح داد: در صورت بروز حوادث احتمالی گروههاي عملياتي در سريعترين زمان ممكن در محل حاضر شده و مشكل را به نحو مقتضي رفع می نمایند.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین با اشاره به اینکه مشترکان باید هنگام ترک طولانی مدت منزل، شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندند گفت: عدم محافظت از كنتور و يخ زدگي ناشي از آن باعث هدررفت و بروز مشكلات بهره برداري و افزايش آب بدون درآمد شده كه خسارات ناشي از آن متوجه مشترك مي باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار