نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی در حوزه انتخابیه اش خبر داد و گفت : حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به استان مازندران برای اجرای این طرح تصویب و اختصاص داده شد
کد خبر: ۱۰۷۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲ 30 October 2022

 طرح آبرسانی۳ شهر غرب‌ مازندران با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، مردم مازندران بیستم اسفند ماه سال گذشته در قالب هفدهمین سفر استانی هیات دولت میزبان سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور بودند که تصویب ۱۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش های اقتصادی ، عمرانی ، اقتصادی و زیرساختی در قالب  ۱۷۶ مصوبه مهم ترین دستاورد این سفر پرخیر و برکت بود که باید تا سال آینده برای اجرای کامل طرح های مربوط جذب و هزینه شود.

براساس گزارش از منابع رسمی ، تاکنون از این میزان اعتبار مصوب، بیش از سه هزار میلیارد تومان آن برای تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام بخش زیرساختی ، عمرانی و اقتصادی در مازندران اختصاص و هزینه شده است. 

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی در حوزه انتخابیه اش خبر داد و گفت : حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به استان مازندران برای اجرای این طرح تصویب و اختصاص داده شد.

شمس الدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اکنون پیمانکار اجرای این طرح ملی انتخاب شده و در این طرح پس از به سرانجام رسیدن طی سه سال پیش بینی شده تا سال ۱۴۲۵ مردم این شهرستان ها با کمبود و تنش آبی مواجه نمی شوند. 

وی اظهار داشت : در مرحله نخست این طرح برای تقویت آب آشامیدنی نقاط روستایی و شهری بخش خرم آباد و دیگر نقاط شهرستان تنکابن ازسوی پیمانکار با پیش بینی اعتبار ۳۴۴ میلیارد تومان اجرایی می شود منتهی مراحل اجرای نهایی این طرح نیاز به اعتبار کلان دارد. 

وی بیان داشت : و رفع کمبود آب نقاط روستایی و شهری سه شهرستان عباس آباد، تنکابن و رامسر برای جمعیت ۶۲۰ هزار نفری و ۱۳۷ کیلومتر خطوط انتقال از رودخانه ۲ هزار ، سه هزار چشمه کیله تنکابن، سدمجیران  رامسر تامین شود.

وی گفت: این طرح با تامین آب هزار و ۸۰۰ لیتر برثانیه از طریق ساخت چهار منبع برای جمعیت ۶۲۰ هزار نفری این شهرستان های پیش بینی شد و اگرچه هزینه اجرای کامل این طرح  طی سه سال آینده بیش از این میزان اعتبار مصوب است منتهی از آنجایی که یکی از راهبردهای دولت جهادی رفع معضل تنش آبی و مبارزه با بحران خشکسالی است جای امیدواری است که از دیگر منابع هم برای تکمیل این طرح اختصاص یابد.

وی بیان کرد: امروز یکی از علت های اساسی کمبود، افت فشار و قطعی آب در برخی از نقاط روستایی و شهری غرب مازندران ورود چشمگیر مسافران و گردشگران و سکونت جمعت پنهان است که متاسفانه آمارش در سرشماری طرح ملی نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ ثبت نشد و ضمن آنکه این منطقه بویژه رامسر جزو یکی از شهرستان های باران خیز است و سالانه مقدار هزار ۵۰۰ میلی متر تا ۲ هزار میلی متر باران در این منطقه می بارد با این حال مردم این منطقه با کمبود شدید آب مواجه هستند.

حسینی افزود : حدود ۱۶ درصد از آب آشامیدنی از طریق آب های سطحی آب رودخانه ها و بقیه از طریق آب های زیرزمینی می شود امیدوارم با اجرای کامل این طرح معضل کم آبی در این منطقه رفع شود.

نماینده مردم شهرستان های رامسر ، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت : تغییر اقلیم ، ساخت و سازهای غیرمجاز و فشار جمعیت به برخی از استان های کشور به ویژه مازندران و غرب این استان است بنابراین جای امیدواری است این دولت از دیگر منابع اعتبارات برآورده شده و برای اجرای کامل این طرح که بیش از چهارهزار میلیارد تومان است اختصاص دهد و برای یک بازه زمانی بیش از ۲ دهه مردم این خطه از مازندران را از کمبود و افت فشار آب در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست هرسال رهایی یابند.

کارشناسان و مسوولان شرکت آب و فاضلاب مازندران در گزارشی به خبرنگار ایرنا در تنکابن اظهارداشتند : افزایش هفت برابری جمعیت بیشتر نقاط شهری به ویژه غرب این استان امروز ارائه خدمات به مردم نقاط روستایی و شهری را مشکل ساز کرده است.

برابر گزارش ها ، هم اینک در نقاطی از نقاط روستایی و شهری شهرستان های تنکابن از جمله بخش خرم آباد ، کلارآباد ، سلمانشهر ، اسبچین ، کرکاس ، حیدرآباد و نقاطی از شهرستان رامسر با کمبود آب مواجه هستند و بنا به گفته اهالی این شهرستان ها در برخی از روزهای هفته به تعطیلات گاهی اوقات در روز سه ساعت تا چهار ساعت با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار