سرپرست معاونت گردشگری البرز گفت: محدودیت‌های موجود باعث شده سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل چندانی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مثل رستوران و مرکز اقامتی در مسیر کرج – کندوان نداشته باشند.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 29 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» شهرام علی محمدی با بیان اینکه توسعه گردشگری در البرز نیاز به تعامل فرابخشی دارد، اظهار کرد: البرز ظرفیت‌ منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد که بخش زیادی از آن مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه رودخانه و سد کرج یکی از این ظرفیت‌ها است، توضیح داد: چون از طریق این حوزه آبریز بخشی از آب شرب تهران البرز تامین می‌شود، حساسیت‌های دستگاه‌هایی مثل آب منطقه‌ای، محیط زیست و منابع طبیعی بر این محدوده بالا است.

وی توضیح داد: محدودیت‌های موجود باعث شده سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل چندانی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مثل رستوران و مرکز اقامتی در مسیر کرج – کندوان نداشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت طالقان برای تبدیل به  مرکز بومگردی کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به آب و هوای خاص، تعداد بالای روستاهای هدف گردشگری و ... این شهرستان می تواند مقصدی برای گردشگری بومگردی تبدیل شود که این امر مستلزم تعامل همه دستگاه‌هایی است که فعالیتشان به نوعی به حوزه گردشگری گره خورده است.

سرپرست معاونت گردشگری البرز اضافه کرد: زیبنده البرز با این همه زیبایی و جاذبه نیست که تخت‌های مراکز اقامتی آن به ۲ هزار مورد هم نرسد.

علی محمدی ابراز کرد: چرا مهمانان داخلی و خارجی‌ای که برای بازدید از ظرفیت‌های سومین استان صنعتی کشور به البرز سفر می کنند، برای پذیرایی و شب مانی باید به هتل‌های تهران بروند؟

این مسئول افزود: کمبود زیرساخت‌های گردشگری باعث شده نتوانیم از ظرفیت‌های چهارباغ به عنوان شهر توریستی گل و گیاه، تپه ازبکی ساوجبلاغ، کویر و تپه‌ای رنگی اشتهارد و بسیاری از جاذبه‌های دیگر استان آن طور که باید وشاید بهره بگیریم.

وی ادامه داد: بدون شک با ارتقای این زیرساخت‌ها شاهد توسعه اقتصاد روستایی، اشتغالزایی و تبدیل البرز از استانی عبوری به مقصد گردشگری خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار