مدیر عامل شرکت گاز استان البرز تأکید کرد: اگر ظرف 10 روز آینده احداث ایستگاه های فردیس تعیین تکلیف نشود قطعا در روزهای سرد پیش رو برای تامین گاز در این قسمت از استان البرز با مشکل مواجه می شویم.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 09 October 2022

حل معضل گاز فردیس با احداث 10 ایستگاه تقویت فشار گاز

به گزارش «تابناک البرز» سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت در جلسه هماهنگی برگزاری مانور سطح A شرکت گاز استان البرز که با حضور محمدرضا فلاح نژاد مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز و دستگاه های اجرایی خدمات رسان نیروهای نظامی و انتظامی در سالن جلسات برگزار شد، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما برگزاری این مانور و مانورهایی شبیه این ضرورت پیدا می کند.

وی با ذکر این نکته که میزان تولید گاز در کشور با میزان مصرف یکسان نیست، خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما اولویت هایی گازی در کشور تغییر پیدا می کند و تلاش می شود تا انرژی گاز به دست منازل و شهروندان برسد.
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز افزود: در روزهای سرد سال مشترکان صنعتی و نیروگاه های تولید برق در اولویت دوم و سوم دریافت گاز هستند؛ زیرا همانطور که ذکر شد، میزان تولید و مصرف گاز در کشور یکسان نیست.غفاریان مطرح کرد: تامین گاز شهرهای مختلف استان البرز با توجه به ویژگی هایی که دارد حساسیت ویژه ای می طلبد به عنوان مثال در شهر فردیس برای پشتیبانی و تامین گاز مصرفی این شهرستان باید 13 ایستگاه تقویت فشار گاز احداث شود؛ چراکه در سال گذشته برای تامین گاز فردیس برای مقابله افت فشار و یا قطعی گاز رینگ های اضطراری ایجاد کردیم.

وی خطاب به مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز تأکید کرد: اگر ظرف 10 روز آینده ایستگاه های فردیس تعیین تکلیف نشود قطعا در روزهای سرد پیش رو برای تامین گاز در این قسمت از استان البرز با مشکل مواجه می شویم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به تشریح مانور این شرکت پرداخت و سناریوی تعیین شده را برای حضار تشریح کرد و هر کدام از حاضران از نظر کارشناسی سناریوی تعیین شده را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در پایان مقرر شد هر کدام از دستگاه های حاضر در این مانور سناریوی مورد نظر خود را نوشته و به مدیریت بحران استانداری البرز برای تعیین یک سناریوی واحد تحویل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار