فرمانده نیروی انتظامی کرج در پاسخ به تابناک
در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان البرز و شهرستان کرج وارد میدان شده و اقدامات مهمی انجام دادند. از جمله موضوع پرونده فردی که به کامران آدمخوار معروف بود و انواع شرارت‌ها را انجام می‌دهد را مثال می‌زنم که پلیس با اقتدار وی را دستگیر و مورد تنبیه قانونی قرار داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 06 October 2015

به گزارش تابناک – البرز: به مناسبت هفته نیروی انتظامی ظهر امروز سرهنگ سیدحسین حقیقی در نشستی خبری به تشریح آخرین دستاوردهای پلیس در مرکز استان البرز پرداخت.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: طی روزهای اخیر صدها واحد خودرویی و پیاده پلیس در حاشیه مدارس مرکز استان البرز مستقر شده و حفظ امنیت مدارس، دانش‌آموزان و فرهنگیان را بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت هیچ گزارش جدی از تعرض و ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموزان و معلمان نداشتیم.
این فرمانده ارشد انتظامی افزود: همچنین در هفته آینده طرح محرم نیز در مرکز استان البرز اجرا شده و این طرح تا پایان مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان با هدف برقراری نظم و امنیت عزاداران حسینی تداوم خواهد داشت.
حقیقی از متولیان هیأت‌های عزاداری در کرج خواست تا از دایر کردن چادرها و تکایا در معابر عمومی که موجب اخلال در نظم و یا ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود خودداری کرده و در این زمینه اصول ایمنی را رعایت کنند.
وی در ادامه به تشریح آخرین دستاوردهای پلیس در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 88 درصد تماس‌های مردمی با پلیس 110 در کمتر از 15 دقیقه عملیاتی شده و مأموران پلیس در کمتر از 15 دقیقه به محل اعزام می‌رسیدند.
فرمانده نیروی انتظامی کرج افزود: خوشبختانه طی 6 ماه گذشته موفق به ارتقا این مهم شده و در این مدت مأموران ما در 94 درصد تماس‌ها در کمتر از 15 دقیقه به محل مورد نظر رسیده‌اند.
حقیقی بیان داشت: همچنین طی 6 ماه گذشته شاهد کاهش جرائم در کرج بودیم به صورتیکه در سرقت 8 درصد،‌ در سرقت به عنف 9 درصد، کیف قاپی 40 درصد،‌ سرقت خودرو 8 درصد، سرقت لوازم داخل خودرو 13 درصد، سرقت مغازه 20 درصد کاهش داشته‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین طی 6 ماه ابتدای سال 73 درصد سرقت‌ها در شهرستان کرج کشف و سارقان دستگیر شدند ضمن اینکه در این مدت کاهش 28 درصدی قتل را نیز شاهد بودیم.
این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: همچنین طی 6 ماهه نخست امسال مأموران پلیس در شهرستان کرج 875 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل کشفیات انواع مواد مخدر داشتند.
فرمانده نیروی انتظامی کرج در ادامه خبر یک پرونده قتل را نیز در اختیار اصحاب رسانه قرار داد و گفت: در تاریخ 7/10 جسد مردی که به طرز فجیع و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود را در منطقه آتشگاه شناسایی کردیم که متأسفانه هیچ مدرک شناسایی همراه این جسد یافت نشد.
حقیقی ادامه داد: فردای این روز فردی به یکی از شعب بانک قوامین در کرج مراجعه و با پیشنهاد رشوه 100 تا 300 میلیون تومانی درخواست رمز یک عابر بانک را داشت که با هشیاری مأموران بانک و سرعت عمل پلیس این فرد دستگیر شد.
وی افزود: پس از دستگیری این فرد مشخص شد که متهم با انجام تبلیغات و درج آگهی مبنی بر فروش اقلام گران‌قیمت فردی را از شیراز به کرج کشانده و در فرصتی این فرد را به قتل رسانده و با سرقت مدارک شناسایی و بانکی مقتول به دنبال برداشت از حساب او بود که تحقیقات نشان می‌دهد فرد مقتول همان کسی است که در آتشگاه کرج با ضربات چاقو به قتل رسیده است.
این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هر ساله شاهد اعلام کاهش جرائم از سوی فرماندهان نیروی انتظامی استان البرز هستیم تا چه اندازه می‌توان به این آمارها اعتماد کرد، گفت: در دو سال اخیر همواره نرخ ثبت جرائم در این استان کاهش داشته است و این شرایط در دو سال اخیر ایجاد شده اما در گذشته همواره شاهد افزایش جرائم در کرج بودیم.
حقیقی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه افزایش کشفیات مواد مخدر نتیجه افزایش ورود مواد به این استان است و یا در این مدت پلیس عملیات ویژه‌ای انجام داده نیز گفت: رشد کشفیات مواد مخدر در کرج طی 6 ماه اخیر نتیجه ده‌ها عملیات پلیسی و به ویژه اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود دستگیری و برخورد با اراذل و اوباش جمع‌اوری معتادان پرخطر و ارتقا ضرایب امنیتی در کرج را جزو اولویت‌های پلیس در این شهرستان عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کرج به در پیش بودن مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان نیز تأکید کرد: ممنوعیت قمه‌زنی در محافل عمومی،‌ حمل شمائل و تمثال ائمه اطهار (ع)، استفاده از آلات موسیقی در دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری و حمل علامت جزو خطوط قرمز پلیس در مراسم عزدارای امام حسین(ع) است و از مدیران تکایا و هیأت‌ها می‌خواهیم حرمت مراسم عزاداری را حفظ کنند.
حقیقی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه آیا در 6 ماه نخست، مامور متخلفی در نیروی انتظامی کرج شناسایی شده است، گفت: هر ساله فرماندهی نیروی انتظامی کشور در یک نشست خبری به صورت رسمی آمار ماموران متخلفی که به ناحق در این نیرو حضور داشته و از پلیس طرد شده‌اند را اعلام می‌کند.
وی افزود: هیچ دستگاهی مانند نیروی انتظامی اینگونه شجاعانه و با صداقت موضوعات را با مردم مطرح نمی‌کند.
این فرمانده ارشد انتظامی بیان داشت: قاطعانه تاکید می‌کنم که کمتر از یک درصد از ماموران نیروی انتظامی ممکن است متخلف باشند و به طور قطع در صورت کوچک‌ترین غفلتی در انجام وظیفه با آنها برخورد می‌شود و شهادت می‌دهم که اکثریت مطلق همکارانم با شجاعت در راستای انجام وظائف خود و خدمت به مردم تلاش می‌کنند.
حقیقی همچنین به پرونده دستگیری یکی از اشرار با سابقه کرج اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان البرز و شهرستان کرج وارد میدان شده و اقدامات مهمی انجام دادند. از جمله موضوع پرونده فردی که به کامران آدمخوار معروف بود و انواع شرارت‌ها را انجام می‌دهد را مثال می‌زنم که پلیس با اقتدار وی را دستگیر و مورد تنبیه قانونی قرار داد.
وی در پایان گفت: همچنین در ماه‌های اخیر شاهد بودیم 3 فرد که به نوامیس مردم تعرض کرده بودند، با اقتدار دستگیر و در ملا عامل اعدام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار