بسته خبری
بسته های خبری «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کنیم ؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. لذا ما سعی میکنیم تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار دهیم و اینک بسنه خبری تابناک راتقدیم خوانندگان خود میکنیم
کد خبر: ۱۰۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 06 October 2015

7 هزارنفردرآذربایجان‌شرقی پرونده کیفری دارند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی جمعیت کیفری استان را بیش از 7 هزار نفر ذکر کرد و گفت:در 6 ماهه اول سال 94 «ضرب و جرح عمدی»، «توهین به اشخاص عادی» و «سرقت مستوجب تعزیر» در ردیف اول تا سوم جرائم قرار دارند.

رضا مسعودی‌فر در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان‌شرقی، ضمن گزارش سیمای جرایم و دعاوی استان در 6 ماهه اول سال 94 اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال 94 «ضرب و جرح عمدی»، «توهین به اشخاص عادی» و «سرقت مستوجب تعزیر» در ردیف اول تا سوم جرائم قرار دارند.

وی افزود:تهدید، تخریب، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، خیانت در امانت و مزاحمت ملکی در ردیف‌های بعدی جرائم قرار دارند.

مسعودی‌فر «مطالبه وجه چک»، «تأمین خواسته»، «مطالبه وجه بابت ...»، «اعسار از پرداخت هزینه دادرسی»، «مطالبه خسارات دادرسی»، «طلاق توافقی»، «مطالبه مهریه»، «الزام به تمکین» و «مطالبه خسارت» را به ترتیب بیشترین دعاوی مطروحه در 6 ماهه اول سال 94 عنوان کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی جمعیت کیفری استان را بیش از 7 هزار نفر ذکر و با اعلام این مطلب که جمعیت کیفری با کاهش 4 درصدی نسبت به سال‌های قبل مواجه بوده گفت: 84 درصد زندانیان در سن بین 19 تا 46 سال قرار دارند که 73 درصد زندانیان نیز از حیث تحصیلات زیر دیپلم‌اند.

اقلام مسروقه موزه قرآن تبریزپس از دو سال کشف شد

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از کشف اشیاء عتیقه‌ای که در سال 92 از موزه قرآن و کتابت تبریز به سرقت رفته بود، خبر داد.

سردار محسن حسن‌خانی اظهارداشت: به دنبال سرقت اشیاء نفیس و گرانبها از موزه قرآن و کتابت تبریز در سال 92، قسمتی از اشیاء مسروقه در همان سال کشف شد.

وی ادامه داد: به منظور کشف باقیمانده اقلام مسروقه، تیم ویژه‌ای از پلیس استان آذربایجان‌شرقی اقدامات اطلاعاتی و فنی خود را برای رسیدگی این پرونده آغاز کردند.

سردار حسن‌خانی خاطرنشان کرد: پس از دو سال تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه اعضای باند در تهران و همچنین تبریز شناسایی و طی یک عملیات ضربتی اعضای این باند بزرگ سرقت اقلام عتیقه در این دو شهر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات، بیش از 1500 (هزار و پانصد) قطعه انواع مسکوکات دوران هخامنشی، ساسانی و اشکانی، قرآن نفیس سده اول اسلام به خط کوفی و بر روی چرم، دهها قبضه شمشیر، سرنیزه و خنجر، ده ها جلد قرآن خطی نفیس در ابعاد مختلف و تعدادی گردن آویز طلا، انواع آبگینه و بشقاب سفالی، مدال های افتخار و گردنبندهای زینتی در این عملیات کشف شد.

سایه سنگین دلالان وواسطه گران زالوصفت برسرشهرداری تبریز

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: تا زمانیکه دلالان و واسطه گران درشهرداری تبریزحکمرانی می کنند و متاسفانه حکم شان نافذ نیز هست، شورا و شهرداری درخدمت رسانی به مردم ناتوان خواهند بود .

حبیب شیری آذردر جلسه ی شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد شدید از رواج دلال بازی و واسطه گری در برخی سازمان ها گفت: پروژه های اجرا شده دراین شهر مشخص اند، وما دلالان زالو صفت و مکندگان خون مردم که با ترک تشریفات قانونی مجری پروژه ها شده اند را به مردم معرفی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل خلاهای قانونی وعدم نظارت شورا ، برخی سازمان های شهری به دلال بازی و واسطه گری روی آورده اند .

شیری آذرافزود: این سازمان ها با دریافت 8 درصد سود پروژه های شهرداری را به پیمانکاران سفارشی ونورچشمی واگذار می کنند.

وی ادامه داد: معلوم نیست این سازمان ها پروژه‌هایشان را چگونه و به چه کسانی داده‌اند.

شیری آذر ادامه داد: واگذاری پروژه ها بدون برگزاری مناقصه خلاف ودریافت درصد مصداق دلال بازی است که باید با این سازمان ها برخورد شود .

وی همچنین با اشاره به اینکه دردوره چهارم شورای شهربه دلیل نفوذ دلالان درشورا وشهرداری امورسرمایه گذاری دچار اخلال شده است ، تاکید کرد: تا مادامی که این روند ادامه داشته باشد نمی توان به بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی وشهری امیدوار بود .

بر اساس مصوبه مجلس؛شورای شهر تبریز 13 نفره می‌شود

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی شهرهای دارای جمعیت یک میلیون تا 2 میلیون نفر، شورایی متشکل از 13 نفر عضو اصلی و 8 نفر عضو علی البدل خواهند داشت.

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با ماده یک آن با 162 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 202 رأی موافقت کردند.

در ماده یک این طرح اصلاحی آمده است که متن زیر جایگزین ماده 6 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن می شود.

بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی شهرها با جمعیت یک میلیون نفر تا 2 میلیون نفر 13 نفر عضو اصلی و 8 نفر عضو علی البدل در شورای شهر داشته باشند.

همچنین شهرها با جمعیت بیش از 2 میلیون نفر، 15 نفر عضو اصلی و 10 نفر عضو علی البدل خواهد داشت.

بر همین اساس شورای شهر تبریز در دوره پنجم 13 عضو اصلی و 8 نفر عضو علی البدل خواهد داشت. در دوره فعلی این شورا با 21 عضو اصلی اداره می‌شود که مدیریت جلسات را دشوار کرده است.

گفتنی است جمعیت تبریز 1.5 میلیون نفر است که اگر به صورت کلانشهر در نظر گرفته شود جمعیت آن تا 1.8 میلیون نفر هم می‌رسد، آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 خواهد بود، لذا امکان تغییر تعداد اعضا به 15 عضو اصلی و 10 عضو علی البدل وجود دارد.

چراغ سبز باکو برای فعالیت بهائی‌ها در جمهوری آذربایجان

مبارز قربانلی رييس کميته دولتي امور گروه هاي ديني جمهوري آذربايجان بر ايجاد شدن شرايط لازم براي توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائيت در اين کشور تاکيد کرد.

مبارز قربانلي در ديدار با نمايندگان فرقه ضاله بهائي در باکو ، با اشاره به وجود تساهل ديني و شرايط ايجاد شده براي فرقه بهائيت در اين کشور گفت: «براي فعاليت آزادانه اديان در جمهوري آذربايجان ، تمامي شرايط ايجاد شده است.»

نمايندگان فرقه ضاله بهائيت نيز ضمن ارايه گزارشي از فعاليتهاي آتي اين فرقه در جمهوري آذربايجان، از مبارز قربانلي بخاطر ديدار صميمانه با آنها تقدير کردند.

بر اساس این گزارش، تلاش مستمر جمهوری آذربایجان براي زدودن ماهيت شيعي اين کشور تحت پوشش «تساهل ديني» ، هر از گاهي نمودهاي تازه اي مي يابد که جدیدترین آن چراغ سبز رسمی باکو برای توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائیت می باشد .

در چارچوب سياست «تساهل ديني» که در قانون اساسي و قانون «آزادی اعتقادات ديني و وجدان» اين کشور تاکید شده است، باکو زمينه را براي فعاليت انواع گروه هاي ميسيونري از شيطان پرستان آمريکايي تا کريشناهاي هندي و ميسيونرهاي آدونتيست و شاهدان يهوه گرفته تا نورچي هاي و وهابي هاي سعودي و آتئيستهاي فراهم کرده است ، بطوریکه حتی نماد شیطان پرستان موسوم به ابلیسک در خیابان "استقلالیت" باکو نصب شده است .

تاکید بر تساهل دینی در شرایطی است که از سال 2011 تاکنون دهها فعال شیعی در جمهوری آذربایجان بعلت اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه این کشور زندانی شده اند و تعدادی زیادی از آنها از جمله رهبر حزب اسلام این کشور همچنان در زندان به سر می برند .

در جدیدترین اقدامات از این نوع، وزارت امنيت ملي جمهوري آذربايجان از برگزاري جشن عيد غدير در روز جمعه دوم اکتبر (روز عيد غدير خم ) توسط اتحاديه ارزشهاي ملي-معنوي اين کشور جلوگيري کرد.

بر اساس این گزارش، ديدار رييس کميته دولتي امور گروه هاي ديني جمهوري آذربايجان با نمايندگان فرقه ضاله بهائيت در اين کشور در پي سفر الله شکور پاشازاده ، رييس اداره مسلمانان قفقاز به آمريکا براي حضور در مراسم سالروز تاسيس سازمان يهودي و صهيونيستي «فراخوان وجدان» ( Appeal of Conscience Foundation ) و نيز دیدار رييس کميته دولتي امور گروه هاي ديني با رهبران «شوراي هماهنگي سازمانهاي يهودي فرانسه» در پاریس و برگزاري نمايشگاه «آذربايجان؛ سرزمين تساهل» صورت گرفت.

تعیین شورای مرکزی طرفداران احمدی نژاد در آذربایجان شرقی

جلسه ی شورای تبیین آرمان های انقلاب و بازخوانی خط امام و رهبری استان آذربایجان شرقی با حضور علی نیکزاد وزیر مسکن احمدی نژاد و انتخابات هشت نفره ی این شورا برگزار شد.

منتخبین شورای تبیین آرمان های انقلاب و بازخوانی خط امام و رهبری استان آذربایجان شرقی عبارتند از: جعفر جمشیدی راد، رسول بذلی، علی بایرامی، محمد قدیر، رضا رحیمی، ابوالفضل پاشایی، یوسف هدائی، حسین بابایی

نیکزاد در این جلسه با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی گفت: ما باید این مسئله را تمییز دهیم که هدف از انقلاب اسلامی تنها حکومت کردن بود یا پیاده کردن احکام نورانی اسلام؟!

وزیر سابق مسکن اظهار داشت: انقلاب های بدون رهبر همچنان با شکست مواجه می شود.

وی در تشریح دلایل تشکیل این شورا خاطرنشان کرد: با توجه به تبیین و تاکید مقام معظم رهبری، مبنی بر بازخوانی گفتمان امام و جلوگیری از تحریف تفکر امام، شورایی با عنوان شورای تبیین آرمان های انقلاب و بازخوانی خط امام و رهبری تشکیل شد.

وزیر مسکن احمدی نژاد گفت: این شوراها در استان های مختلف کشور به تبع حساسیت های سیاسی و اجتماعی و در راستای گفتمان امام تولید محتوا خواهد کرد. تجمیع نیروهای وفادار و مخلص انقلاب تربیت افرادی قدر در راستای فعالیت این شوراها خواهد بود.

گفتنی است؛ مدیریت شورای تبیین آرمان های انقلاب را شخص محمود احمدی نژاد به عهده گرفته است، اما در استان ها شوراهای استانی تبیین آرمان های انقلاب، متشکل از 15 نفر بوده که 7 نفر آنها را شورای مرکزی تعیین می کند و 8 نفر از آنها با مکانیزم رای گیری انتخاب می شوند.

نکته ی قابل توجه این شورا اینست که افراد تاثیر گذار ستاد احمدی نژاد در سال 84 و 88 از جمله یونس فاتح،جعفر مدبر،محرم فروغی، طرفداران محمدرضا میرتاج الدینی و احمد علیرضا بیگی دو تن از افراد نزدیک به احمدی نژاد و کاندیداهای احتمالی از طیف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم از شهر تبریزدر این جمع حضور نداشتند.

نیکزاد ضمن ابراز تعجب از عدم استقبال مناسب از این شورا در تبریز به جهت وجود برخی اختلاف نظر ها گفت : وضعیت سایر استان ها خیلی بهتر از وضعیت آذربایجانشرقی است.

شهرداری تبریز چک شهروندان تبریزی را نمی‌دهد

عضو کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز گفت: اشخاصی وجود دارند که سندشان را به شهرداری واگذار کرده‌اند ولی هنوز موفق به دریافت چکشان از شهرداری نشده‌اند.

داود امیرحقیان در نخستین جلسه کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر در سال جدید با حضور تمام اعضای این کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون تحقیق و نظارت برای مچ‌گیری نیست بلکه برای ایجاد عدالت و کمک به برقراری نظم و ایجاد اعتماد مردم تلاش می‌کند.

جعفر مدبر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز این جلسه با تائید سخنان امیرحقیان گفت: برای این مشکل باید راهکار مشخص تعریف شود و گره کار مردم برای همیشه باز شود.

حسن اسوتچی عضو شورای شهر تبریز هم با اشاره به اینکه نحوه امتیازدهی به عملکرد شهرداران مناطق و مدیران شهرداری نباید فقط بر اساس میزان مسیرگشایی باشد، تصریح کرد: در عین حال که به مقدار مسیر گشایی توجه می‌شود باید به حق حقوق شهروندانی که املاک آنان خریداری شده نیز دقت شود.

در پایان جلسه امیرحقیان از مدیران شهرداری خواست تا 15 روز آینده لیست کسانی که سندشان به شهرداری منتقل شده ولی موفق به دریافت پولشان از شهرداری نشده‌اند را مکتوب به کمیسیون ارائه کند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

مقام نخست آذربایجان‌شرقی در شیوع بیماری‌های شایع

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم چرا که آذربایجان‌شرقی در شیوع بیماری‌های شایع در کشور مقام نخست را دارد به طوری که در مصرف دخانیات درصد بیشتری از آذربایجان‌شرقی مبتلا به این عادت زشت هستند.

جعفرصادق تبریزی در نشست مشترک فرمانداران و مسئولان علوم پزشکی تبریز که با هدف آشنایی فرمانداران با مجتمع‌های سلامت برگزار شد، بر ضرورت توجه به سلامت در میان شهروندان و مدیران دولتی تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: شهر تبریز به 10 منطقه تقسیم شده و 19 مرکز مجتمع‌های سلامت در آن احداث می‌شود.

تبریزی با تاکید بر اجرای دقیق طرح تحول سلامت و توجه مسئولان دولتی به سلامت مردم اظهار کرد: وقتی می‌گوئیم دولت فعلی دولت سلامت است و مجری طرح تحول فرمانداران نیز مسئول سلامت هستند.

وی بیان کرد: در سند تدبیر و توسعه بر بهبود سلامت مردم و بهبود سطح زندگی توجه می‌شود و ارتقای نظام سلامت دنبال می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی افزود: در سطح روستاها خدمات سلامت به درب منازل نیز کشیده می‌شود اما در شهرها این امکان وجود نداشت اما از سال 92 تصمیم گرفته شده تا خدمات سلامت در شهرها نیز به درب منازل کشیده شود و در حال حاضر این روند از نقاط محروم شهرها آغاز شده است.

وی بیان کرد: باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم چرا که آذربایجان‌شرقی در شیوع بیماری‌های شایع در کشور مقام نخست را دارد به طوری که در مصرف دخانیات درصد بیشتری از آذربایجان‌شرقی مبتلا به این عادت زشت هستند.

انتخاب جانشین موقت شهردار مرند مغایر با قوانین است

عضو شورای اسلامی شهر مرند گفت: انتخاب جانشین موقت برای شهرداری مرند کاملا غیرقانونی می باشد.

داود محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پیش آمده برای شهردار و دیگر کارکنان درگیر در پرونده اخیر این مجموعه بسیار ناراحت کننده است اما معتقدیم هرشخصی مسئول عملکرد خود خواهد بود و تنها مرجعی که می تواند دراین پرونده اظهار نظر کند تنها دستگاه قضایی است.

وی در رابطه با مخالفت خود و یوسف شیخ زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر در خصوص مصوبه انتخاب حسین کاوه به سمت جانشین موقت شهرداری مرند اظهار داشت: از لحاظ قانون، تفویض اختیار قائم به شخص بوده و شخص (حقیقی وحقوقی) حق ندارد بدون موافقت ذینفع اختیارات فردی وی را که ناشی از حقوق مسلم وی محسوب می شود، به شخص دیگری واگذار کند.

عضو شورای اسلامی شهر مرند همچنین تصریح کرد: گرچه این مصوبه با اکثریت آراء به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، اما امیدواریم فرمانداری مرند درخصوص مصوبه نهایت دقت را اعمال کند و درصورت تایید این مصوبه، باید مشخص شود که حکم جانشینی با امضاء چه کسی از عوامل ارشد شهرداری به نام جانشین ابلاغ خواهد شد.

اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز

سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از تولیدکنندگان فرآورده غذایی که اقدام به جعل مستندات بهداشتی کرده‌اند را اعلام نمود و از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده این محصولات، موضوع را به معاونت‌های غذا و دارو طلاع دهند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فراورده های غذایی عصاره گیاه زعفران کارخانه اقای نعمت الله رضایی با نام تجاری معراج، نمک با نام تجاری ماهبانو( پارسیان)و نمک تصفیه شده یددار با نام تجاری نگین را غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون آلبالو خشک، توت خشک،ا نجیل خشک و مغز گردو و… با نام تجاری نوکام(کامن نو)، رشته پلویی با نام تجاری هانی، ادویه جات شرکت صبا پخش میلاد با نام تجاری میلاد، دارچین با نام تجاری اکباتان تاک، سماق تک نفره با نام تجاری ارغوان، گلاب با نام تجاری ساغر گل ریزان به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

در این اطلاعیه همچنین به نام تجاری "دادلی” تولید کننده محصول لواشک مخلوط( سیب، زردآلو، خرما) از شرکت چیچک باران بوستان به عنوان محصولی مجاز جهت تولید و عرضه اشاره شده است و ضمن تشکر از رسانه هایی که مباحث مرتبط با سلامت را در صدر اخبار خود قرار می دهند ازکسانیکه نام این شرکت را به عنوان تولید کننده فراورده غیر مجاز منتشر نموده بودند خواست؛ با توجه به ارائه مستندات لازم از سوی مدیران آن مجموعه، جهت جلوگیری از تضییع حقوق مادی و معنوی نشان تجاری دادلی، نسبت به انتشار دارای پروانه بهداشتی بودن شرکت فوق اهتمام لازم را بنمایند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
ماشالله داداشا! آقایون داداشا اینجی مال ماست، 7000 نفریم خوب اینجی کلیش ماسماس
ایلیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
باید سیستم دیپلماسی ما با کشور برادر آذربایجان در خصوص بهائیت وارد مذاکره بشه به نظر من.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :