در آستانه فصل بازگشایی مدارس لزوم فرهنگ سازی برای خرید لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز ساده و کاربردی همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی برای دانش آموزان ضروری ست.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 11 September 2022

به گزارش تابناک قم، مشاور و کارشناس امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، با بیان اینکه خرید لوازم لوکس و گرانقیمت توسط خانواده‌ها برای فرزندانشان می‌تواند اثرات منفی تربیتی برای آن‌ها داشته باشد، گفت: اینگونه وسایل می‌تواند در ایجاد حس خودبرتر بینی در فرزندان اثرگذار باشد و دیگر به کمتر از بهترین‌ها راضی نمی‌شوند و تمایل به داشتن بهترین‌ها در آن‌ها به وجود می‌آید.

رضا طلیمی افزود: والدین باید به این نکته توجه کنند که شخصیت افراد از سنین کودکی شکل می‌گیردوبا بزرگ شدن فرزندشان نیاز‌های او هم گسترش می‌یابد و اگر امروز تمامی خواسته‌های او را برآورده ک نند، در آینده این توقع در فرزندشان بوجود خواهد آمد که تمامی نیاز‌های دوران نوجوانی و جوانی او را نیز والدینش باید برآورده کنند.

مشاور و کارشناس امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها قدرت خرید لوازم گران قیمت را ندارندگفت: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که خرید لوازم گرانقیمت ممکن است اثرات سویی بر همکلاسی‌های فرزندشان نیز داشته باشد.

وی افزود:نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی ، وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ به كودكان و نوجوانان است  و بایددر انتخاب وسایل مورد نیاز دانش آموز سلیقه والدین و کودک هر دو لحاظ شود و بهترین انتخاب انتخابی است که کودک از بین انتخاب‌های والدینش انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار