امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین همبستگی ملی بین امت اسلامی و شیعیان جهان است، گفت: اربعین حسینی مصونیت آفرین و یک سپر قوی و نفوذناپذیر در مقابل هجمه های دشمنان نظام، اسلامی و انقلاب است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 09 September 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: مسئولان و دولت پای کار هستند، از مردم ایلام تقاضا دارم به داد زائران برسند و مشکلات آنها در بحث تغذیه و آب را حل کنند.

با بیان اینکه مردم ایلام نشان بدهید که مهمان نواز هستید، افزود: امکانات محدود است، قرار است کمک هایی از سوی دولت ارسال شود ولی هنوز نرسیده، این مردم ایلام هستند که می توانند مشکلات را حل کنند.

وی بیان کرد: فلسفه شهادت امام حسین(ع) آگاهی بخشی به انسان هاست، همه انسان ها مدیون سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، انسان ها باید قدردان و سپاسگذار ایثار امام حسین(ع) باشند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: همانطور که اجرا و ماندگاری دین با نماز خواندن است، اربعین و حادثه کربلا ستون ولایت است، اگر اربعین، زیارت اربعین و بزرگداشت شهدای کربلا در جامعه تحقق پیدا کند، ولایت حاکمیت به دست می گیرد و اگر مورد غفلت واقع شود، امامت منزوی خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: نقشی که اربعین و زیارت اربعین در معرفت افزایی حادثه کربلا دارند، بی بدیل است، اربعین مصونیت آفرین است و یک سپر قوی و نفوذناپذیر در مقابل هجمه های دشمنان است.

وی تصریح کرد: در طول سال دشمنان اسلام با تمام امکانات و تجهیزات برای ضربه زدن به دین و دین زدایی از جامعه ما تلاش می کنند، اما در ایام اربعین این سیل خروشان عاشقان حسینی همه تبلیغات دشمنان را خنثی می کند.

امام جمعه ایلام گفت: اربعین، دمیدن روح عدالت و از بین بردن ظلم در جامعه است، آن کسی که در ایام اربعین برای زیارت قدم برمی دارد، روحیه حماسی را خود تقویت می کند و با امام حسین(ع) سنخیت روحی پیدا می کند.

وی بیان کرد: اربعین یک همبستگی ملی در بین امت اسلامی و شیعیان جهانی است، اربعین فراتر از نژاد و رنگ است، محبت اهل بیت(ع) یک رشته ناگسستنی است که همه قلب های مشتاقان اهل بیت(ع) را به هم وصل می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: اربعین حسینی برای مردم استان ایلام نعمت بزرگی است و ولایتمداری مردم استان را نشان می گذارد، فرهنگ مهمان نوازی مردم استان طی ایام به مردم جهان نشان داده می شود.

وی بیان کرد: مردم استان ایلام در طول این سال ها نشان دادند چگونه از اربعین و زائران اربعین پاسداری می کنند و با مهمان نوازی و خدمات رسانی خود، ولایت مداری خودشان را به نمایش می دهند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه این نوع خدمات رسانی و مهمان نوازی مردم استان ایلام در ایام اربعین، برگ زرینی در تاریخ استان ایلام است، گفت: اربعین تمامی معادلات به بهم می ریزد، اینکه انسان هر قدمی برای زیارت با معرفت اربعین بر می دارد، دارای ثواب است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اربعین یک فرصت استثنایی برای مردم استان ایلام است، با توجه به حضور و استقبال گسترده زائران در مهران باید خدمات رسانی بیشتر شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار