معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: چهار هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب مردمی سازی یارانه‌ها از خردادماه تا مردادماه سال‌جاری به دامداران و مرغداران قمی تخصیص داده شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ 04 September 2022

به گزارش تابناک قم، منصور دیان اردستانی ضمن بیان این موضوع، تاکید کرد: قم از جمله قطب‌های مهم پرورش دام و طیور در سطح کشور به شمار می‌آید و حمایت از بهره‌برداران این عرصه همواره جز مهمترین برنامه‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به دامداران و مرغداران درقم از جمله مواردی است که در قالب سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود، افزود: سود تسهیلات یاد شده ۱۱ درصد و دوره بازپرداخت آن یکساله‌است که توسط بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

اردستانی گفت: درجریان ارائه این تسهیلات،‌ تولیدکنندگان زیر بخش دام و طیور می‌توانند در قالب دامدار کارت، نهاده‌های خوراک دام را از تعاونی‌ها و کارخانه‌های خوراک دام طرف قرارداد خرید نمایند و یا در سامانه بازارگاه به صورت اعتباری نسبت به خرید نهاده اقدام کنند.

وی ادامه داد: حمایت از دامداران و مرغداران، افزایش سطح تولید محصولات و امنیت غذایی را در پی دارد که در همین رابطه پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان این عرصه می‌تواند عامل کمک کننده به تامین نقدینگی مورد نیاز ایشان برای حفظ و ارتقا فعالیت اقتصادی که انجام می‌دهند، باشد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار