تابناک: رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح نوروزی پلیس اصفهان با ۳۰۰ دستگاه خودرو و موتور و ۸۰۰ نفر نیروی انسانی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ 05 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، سرهنگ حسین غلامی ظهر امروز در نشست خبری پایان سال خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در 10 ماه نخست سال 93، تصادفات منجر فوت درون شهری در استان اصفهان 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اظهار داشت: 50 درصد تصادفات درون شهری مربوط به شهر اصفهان و بقیه به ترتیب در کاشان، نجف‌آباد و خمینی‌شهر اتفاق افتاده است.

وی افزود: در 10 ماه نسخت سال 93، 52 درصد از تصادفات منجر به فوت درون شهری مربوط به موتور سواران و 34 درصد عابران پیاده و 62 درصد از تصادفات جرحی مربوط به موتورسواران و 19 درصد عابران پیاده بوده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 50 درصد تصادفات شهر اصفهان در خیابان‌های امام خمینی(ره)، جی و آتشگاه بوده، تصریح کرد: در همین راستا دوربین‌های ثبت تخلفات را در خیابان‌های آتشگاه و امام خمینی(ره) افزایش دادیم و با توجه به اینکه ورود کامیون به روگذر خیابان امام خمینی(ره) ممنوع است، بنابراین دوربین ثبت تخلف تردد کامیون را روی این پل نصب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در 10 ماه نخست ابتدای سال بیش از 21 هزار دستگاه موتورسیکلت و 10 هزار دستگاه خودرو را به دلیل تخلفات حادثه‌ساز جریمه و توقیف و روی 2 میلیون دستگاه را اعمال قانون کردیم.

سرهنگ غلامی با اشاره به آلودگی هوای کلان شهر اصفهان بیان کرد: در محدوده زوج و فرد دوربین ثبت تخلف در حال حاضر به صورت آزمایشی نصب شده که از سال آینده جریمه توسط دوربین صادر می‌شود و به آدرس رانندگان ارسال و یا به همراه آنها پیامک می‌شود اما از 25 اسفند تا 15 فروردین به دلیل مسافرت‌های نوروزی این طرح لغو می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار خودرو که فاقد برگ معاینه فنی بوده توسط پلیس جریمه شدند، گفت: پلاک 5 هزار دستگاه خودرو را اخذ کرده و برای مراجعه به تعمیرگاه پلاک تحویل شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه در بیش از 70 درصد تصادفات عامل انسانی مقصر است، اظهار داشت: در 11 ماهه نخست امسال 100 مورد از سازمان‌هایی که در وقوع تصادفات دخیل بودند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه پلیس با بیش از 4 هزار دستگاه خودرو که از شیشه دودی استفاده کرده و اقدام به سگ گردانی کردند برخورد کرده، خاطرنشان کرد: کسانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند علاوه بر جریمه و اعمال قانون، نمره منفی نیز می‌گیرند که در این 11 ماه 381 مورد گواهینامه به دلیل 30 نمره منفی به مدت 3 ماه توقیف شده است.

سرهنگ غلامی افزود: بیش از 3 هزار دستگاه خودرو درون شهری و هزار و 700 دستگاه در محدوده خارج شهر در این مدت به دلیل داشتن جریمه‌های بالای یک میلیون تومان توقیف شدند.

وی پیرامون طرح کنترل سرویس مدارس بیان کرد: 3 هزار و 500 دستگاه خودرو سرویس مدارس را به دلیل تخلف اعمال قانون کرده و یا به مراجع قضایی معرفی شدند و کلاس‌های متعددی با همکاری دستگاه‌های مربوط برای آموزش رانندگان سرویس‌ مدارس برگزار شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه 376 هزار و 270 جلد گواهینامه در 10 ماه نخست سال 93 صادر شده تصریح کرد: 198 هزار و 120 دستگاه خودرو و 48 هزار و 600 دستگاه موتورسیکلت تعویض پلاک شده و برای 77 هزار و 835 دستگاه خودرو شماره جدید صادر شده و 48 هزار و 400 دستگاه خودرو از رده خارج شدند که 60 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: به 8 هزار و 730 پرونده در 11 ماه گذشته برای رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی رسیدگی شده و با 138 مورد از موسسات، مدیران و مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مرتکب تخلف برابر قانون برخورد شد.

غلامی با تأکید بر اینکه بیشترین عامل تصادفات موتورسواران بودند، گفت: از شنبه طرح برخورد با موتورسوران متخلف را اجرا کرده و بیشترین تأکید ما بر موتورسورانی است که کلاه ایمنی نداشته و یا موتور فاقد پلاک را سوار هستند و با اجرای این طرح، اجازه تردد موتورسوار بدون پلاک در سطح شهر داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد مراجعان اورژانس مربوط به موتورسوران است، اظهار داشت: بسیاری از موتور سواران بدون کلاه ایمنی و گواهینامه هستند که موتورسوران فاقد گواهینامه پس از تصادف و رفع آسیب‌دیدگی راهی زندان می‌شوند که تعدادی از این افراد دانش‌آموزان هستند و باید آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: مصمم هستیم تا پایان فصل بهار 50 تا 60 درصد از موتورسواران را در شهر اصفهان سامان‌دهی کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون موتور‌های توقیفی که مالکان برای گرفتن آنها مراجعه نمی‌کنند، گفت: موتورسیکلتی که مالک آن تا یک سال برای رفع توقیف مراجعه نکند، از طریق ستاد اجرایی به مزایده گذاشته و فروخته می‌شود اما با چند پارکینگ در این زمینه قرارداد بسته شده تا مشکل توقیف نداشته باشیم.

غلامی با اشاره به طرح استفاده از موتورسیکلت برقی تصریح کرد: باتوجه به گران بودن قیمت موتورسیکلت‌های خارجی در صدد استفاده از تولید داخل در این زمینه هستیم و تا موتوری طراحی شود که با سرعت 50 تا 70 کیلومتر در ساعت و با قیمت 2 تا 2.5 میلیون تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با بیان اینکه بنا بر قانون باید هر 3 سال یک بار قیمت جریمه‌ها افزایش یابد، اظهار داشت: مبالغ برخی جریمه‌ها کم بوده که سبب کاهش بازدارندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به طرح نوروزی پلیس بیان کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور بوده و تردد و البته تصادف در این استان زیاد اتفاق می‌افتد، بنابراین از 25 اسفند تا 15 فروردین طرح نوروزی پلیس با 300 دستگاه خودرو و موتور و 800 نفر نیروی انسانی آغاز می‌شود.

وی افزود: محل‌هایی را برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته و وسائل نقلیه عمومی را برای تردد از این اماکن به مرکز شهر مستقر می‌کنیم.

غلامی گفت: محدودیت ترافیکی در میدان امام(ره) اصفهام همزمان با ایام نوروز اعمال می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در صورت نیاز، محدودیت ترافیکی در چهارباغ عباسی نیز اعمال می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار