معاون وزیر جهادکشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور وجود دارد، گفت: بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی و سیاست دولت، ۴۸ هزار هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های کشور اضافه می شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ 27 August 2022

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور وجود دارد، گفت: بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی و سیاست دولت، ۴۸ هزار هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های کشور اضافه می شود.

به گزارش تابناک همدان،  "محمدمهدی برومندی" روز شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای حسین‌آباد ناظم شهرستان ملایر تولیدات کشاورزی در استان همدان را در بخش باغی و زراعی نیاز روز کشور دانست و افزود وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد، آن هم در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن سفره‌های مردم را هدف قرار داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی تاکید کرد: هدف ما این است که علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور، در بخش صادرات و ارزآوری نیز سهم بسزایی ایفا کنیم.

برومندی با بیان اینکه بخش باغبانی ۵۰ درصد از ارزآوری بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار هکتار در سطح کشور سبزی و صیفی در فضای باز داریم که با توجه به سیاست دولت، برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی و تاکید رئیس جمهور، سبزی و صیفی باید در فضای گلخانه‌ای برده شود.

برومندی گفت: با بردن این محصولات در فضای گلخانه‌ای، زمین برای کشت کالاهای اساسی همچون گندم آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد محصول گندم از آب باران تامین می‌شود و یک محصول استراتژیک است، خاطرنشان کرد: الزام داریم تا سال ۱۴۰۴ سبزی و صیفی را در فضای گلخانه‌ای کشت کنیم.

وی اظهار داشت: حدود ۴۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان همدان وجود دارد، ۱۱۲ هکتار گلخانه در دست اجرا و توسعه است و ۴۵۰ هکتار نیز در قالب شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان جانمایی شده و در حال پیگیری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به بحران آب در استان همدان، تاکید کرد تعهد و الزام ما برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این استان بیشتر است و باید برنامه‌ریزی درستی در این زمینه صورت گیرد.

برومندی همکاری و همراهی صد درصدی مسئولان محلی و استانی را پیش‌نیاز حضور سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی دانست و گفت: آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای ملایر با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی یک اقدام ارزشمند و آغاز خوبی برای توسعه استان همدان و شهرستان ملایر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این آیین اظهار داشت: از ۱۸ پروژه جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر به مناسبت هفته دولت، ۱۵ پروژه مربوط به آب و خاک است.

"رضا بهراملو" مساحت این شهرک گلخانه ای را ۵۲ هکتار عنوان کرد و افزود: به دلیل افزایش تولید و کاهش مصرف آب، توسعه کشت گلخانه ای اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ۱۰ برابری محصولات در کشت گلخانه‌ای و کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف آب، حمایت از کشت گلخانه‌ای ضروری است.

بهراملو سطح زیر کشت گلخانه‌ای را ۲۲۰ هکتار عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه، سطح زیر کشت گلخانه‌ای در ملایر به بیش از ۳۰۰ هکتار می رسد./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار