یک خبر خاص!
در شورای اداری که هفته گذشته برگزار شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نام بردن از یک مدیر ، اقدام وی در سیل اخیر را مورد تقدیر ویژه قرار داد .
کد خبر: ۱۰۶۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 27 August 2022

دنیای خبر گسترده است و این روز‌ها هم فضای مجازی دروازه‌ای سهل الوصول برای دریافت اخبار! در این بین تعدد و سرعت انتشار اخبار، برخی خبر‌ها که بعضا بسیار هم مهم هستند را در لابه لای این شلوغی گم می‌کند! برخی خبر‌ها هم خاص و بسیار هم حائز اهمیت هستند و برخی هم شاید برای مخاطب عام جالب باشند!
ماجرای فداکاری یک مدیر و تقدیر استاندار!
در شورای اداری که هفته گذشته برگزار شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نام بردن از یک مدیر، اقدام وی در سیل اخیر را مورد تقدیر ویژه قرار داد.
اما ماجرا چه بود؟
شبی که عصر همان روز، بارش سنگین سامانه فعال مونسنی رخ داد، منطقه "کره" در شهرستان دنا ، دچار بی سابقه‌ترین خسارات و حتی تهدید جان مردم شد به گونه‌ای که راه‌های ارتباطی قطع و مزارع پرورش ماهی، شالیزار‌ها و باغات دچار خسارات سنگین و بی سابقه‌ای شدند.
اما در کنار همه این خرابی‌های ناشی از سیل کمی قبل از نیمه شب خبر رسید که تعدادی از اهالی روستای "ده هاشم" در محاصره سیل قرار گرفته و وضعیت آن‌ها نامشخص و احتمال تلفات وجود دارد.
با توجه به صعب العبور بودن منطقه و نبود جاده دسترسی و اینکه بخشی از مسیر دسترسی در کنار دره مملو از سیلاب و بخشی هم نیازمند عبور از کوه بود ، برخی بر این عقیده بودند که رفتن به منطقه در این ساعات شب بسیار پرخطر است و عملیات نجات به فردا موکول شود ، اما مدیر کل مدیریت بحران حاضر به پذیرش این موضوع نشد و خود با تعدادی از افرادی متخصص عملیات نجات به منطقه رفته و تا ساعت ۵ صبح اقدام به عملیات نجات نمودند.
گروه نجات پس از ساعت‌ها تلاش در محدوده‌ای از مسیر با تعدادی از اهالی گیر افتاده در سیل مواجه می‌شوند که بسیار ناراحت و از لحاظ روحی هم وضعیت مناسبی نداشتند.
این افراد به خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت وحشتناک سیل می‌گفتند و به نوعی از زنده ماندن خود مایوس بودند.
یکی از اهالی با شرایط روحی بسیار نامناسب می‌گفت که اولا زنده ماندنش شبیه معجزه است و ثانیا هر انچه که طی ۴۰ سال زحمت کشیده بود به یکباره از بین رفت و الان نمی‌داند که باید در اینده چگونه گذران زندگی کند!
علیرضا نیکروز، مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، که خود سرپرستی گروه نجات را بر عهده داشت، تلاش زیادی نمود تا وضعیت روحی نجات یافتگان را بهبود بخشد. (خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد تنها خبرنگار حاضر در این عملیات نجات بود هر چند مدیریت بحران درخواست نمود که فیلم و تصاویر ضبط نشود .)
یکی از اقدامات بسیار خوب مدیر کل بحران پس از اطمینان از در امان بودن افراد، تلاش برای مدیریت و بهبود روحیه بسیار شکننده این افراد بود.
نیکروز در ان شرایط بحرانی با توجه به اینکه در ایام محرم بود تلاش می‌کرد با بیان مصائب سخت خاندان امام حسین (ع) این افراد را نسبت به وضعیت پیش آمده آرامش دهد و آن‌ها را به آینده امیدوار کند که خوشبختانه این اقدام و صحبت‌های وی، تا حدود زیادی باعث تسکین و آرامش نجات یافتگان شد و نهایتا این افراد به منطقه امن هدایت شدند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری و در حضور همه مدیران و اعضای این شورا، ابتدا از علیرضا نیکروز به دلیل تلاش‌های فداکارانه اش در ان شب بسیار سخت تشکر ویژه کرد و پس از آن هم با نام بردن از چند مدیر از جمله ، معاون عمرانی استاندار ، مدیر عامل هلال احمر ، مدیران ارشد جهاد کشارزی، آبفا، امور عشایر، نیرو‌های اورژانس و برخی مدیران دیگر که مستقیما در مناطق حضور داشتند قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار