سخنگوی دولت گفت: یکی از مسایل مهم در کشور خشکسالی و کمبود آب است.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ 25 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی بهادری جهرمی در آیین بهره برداری از لوله گذاری آبیاری تیپ روستای ورچه در شهرستان خمین افزود: دولت در برنامه تحولی با ۳۷ موضوع، یک موضوع را به آب اختصاص داده و در سند تحول دولت قید و به صورت عمومی منتشر شده است.
وی یادآورشد:حل مسئله و معضل آب در کشور سیاست جدی دولت مردمی سیزدهم است.
سخنگوی دولت گفت: در همین راستا برای نخستین بار در تاریخ کشور در لایحه بودجه دولت ، یک تبصره به موضوع آب اختصاص دارد.
بهادری جهرمی ادامه داد: طرح های متعددی از جمله طرح انتقال آب دریا طی پنج خط از جنوب،تامین منابع آب متعدد، اصلاح الگوی کشت و اصلاح نظام های آبیاری به منظور صرفه جویی در مصرف در این مسیر اجرا می شود.
وی اضافه کرد: با اصلاح الگو و مدیریت مصرف باید بتوان اقدامی انجام داد که کشاورزی استمرار داشته باشد و آب لازم برای کشاورزی قابل تامین و تهیه شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم افزود: مشارکت مردم با دولت راهبرد اجرای این موارد است و مردم باید میدان دار شوند تا این مشکل و سایر مشکلات کشور حل شود.
وی بیان کرد: امسال مشکل قطعی برق با همراهی دولت و مردم در اوج مصرف حل شد و این درحالی است که سال گذشته تابستان قطعی های گسترده برق در مصارف حوزه های مختلف وجود داشت اما امسال با مدیریت در صنعت، کشاورزی و ادارات قطعی برق خانگی به وجود نیامد.
دبیر هیات دولت گفت: امیدمی رود همین مسیر نیز در حوزه آب پیش رود و چرخ کشاورزی بچرخد و کشور به یکی از قطب های کشاورزی در منطقه تبدیل شود.
رئیس شورای اطلاع رسانی اضافه کرد: طی یکسال گذشته بیماری کرونا نیز با همکاری دولت و مردم مدیریت شد.
بهادری جهرمی افزود: با گذر از بحران ها و مشکلات اقتصادی چندین ساله باید امیدوار به آینده روشن باشیم تا بتوان به قله های اقتصادی نزدیک تر شویم.
وی اظهار داشت: هزار شهید بودن شهرستان خمین برخلاف جمعیت کم این شهرستان ،نتیجه رزق و نانی است که با تلاش کشاورزی به خانه های مردم این شهر رفته و نتیجه تربیت کشاورزان و مردم مومن و متعهد این خطه است‌.
در این آیین لوله گذاری آبیاری تیپ روستای ورچه از توابع شهرستان خمین در ۱۳۰ هکتار و با اعتبار سه میلیارد تومان و اشتغال ۲۷۰ نفر بهره برداری شد.
سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در دومین روز از هفته دولت در سفر یک روزه زادگاه امام راحل، با حضور در گلزار شهدای خمین با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کرد.
افتتاح خوابگاه دانشجویان دختر دانشکده علوم پزشکی، افتتاح لوله گذاری آبیاری تیپ در روستای ورچه و بازدید از بیت تاریخی امام خمینی ره از برنامه های بهادری جهرمی در خمین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار