مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: مصوبات سفر دولت در حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در استان البرز عملیاتی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 22 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد محمدی‌فر اظهار داشت:  یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به البرز در حوزه فعالیت این اداره کل، تامین زمین و تسهیلات لازم جهت ساخت مسکن مددجویان فاقد مسکن با شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط از سوی کمیته امداد امام (ه) صورت گرفته است.

وی افزود: در این خصوص با بنیاد مسکن چند جلسه برگزار و جهت تحویل 40 قطعه زمین در اشتهارد اعلام آمادگی کرده‌اند. پس از واگذاری قطعی زمین، نسبت به اخذ مجوز و احداث واحد را در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اضافه کرد: با اداره کل راه و شهرسازی رایزنی شده اعلام آمادگی کردند در مسکن مهر نظرآباد به کلیه مددجویان واجد شرایط معرفی شده توسط امداد امکان تحویل زمین دارند. در حال شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط هستیم.

محمدی در ادامه تصریح کرد: در جلسه وبینار مشترک کمیته امداد امام (ه)،  بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه های 40000 واحدی، مدیر کل محترم بنیاد مسکن استان به واگذای زمین در سه پروژه شهرک ابریشم،  ماهدشت و اشتهارد به تعداد 740 واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی نمودند. شناسایی و معرفی واجدان شرایط توسط این اداره کل در دست اقدام است.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: در سه ماهه اول 1401 در مجموع تعداد هزار و 500 مورد جهیزیه و کمک به ازدواج از طریق منابع امدادی، دولتی و هم افزایی با خیران توسط این نهاد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز از اختصاص مبلغ  5 میلیارد تومان برای اجرای شبکه گاز منازل مددجویان کمیته امداد امام (ه) و بهزیستی استان خبر داد، گفت: تفاهم نامه ای با شرکت گاز استان توسط این اداره کل منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول 1401 تعداد1100 مورد تعمیرات جزئی و کلی واحدهای مسکونی مددجویان از طریق منابع امدادی، دولتی و کمک‌های خیران انجام شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت : مبلغ 195 میلیارد تومان از محل منابع تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه جهت اشتغال مددجویان و نیازمندان 30 درصد مبلغ فوق سهم غیر مددجو و نیازمندان در سال 1400اختصاص یافته است.

وی افزود: در مجموع مبلغ 170 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی مددجویان و نیازمندان از طریق منابع بانکی و امدادی جذب و اجرایی شده است.

محمدی فرد تصریح کرد:  مبلغ 30 میلیارد تومان جهت تکمیل و تجهیز اردوگاه تربیتی امام علی (ع) توسط سازمان برنامه بودجه و کمیته امداد امام (ه) به نسبت مساوی اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب به امداد استان به منظور رسیدگی به درخواست های مردم از ستاد مرکزی این نهاد دریافت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: اعتبار دریافتی در حال پرداخت درخواست های مردمی ثبت شده می باشد و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته،  100 درصد اعتبار دریافتی در اسرع وقت به نیازمندان واجب شرایط استان پرداخت اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار