کد خبر: ۱۰۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ 04 October 2015


با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، تاریخ برگزاری رقابتهای کسب سهمیه المپیک قاره‌ای مشخص شد و تکواندوکاران قاره آسیا برای کسب سهمیه در بازیهای ریو 2016 فرودین‌ ماه سال آینده مبارزات خود را در فیلیپین آغاز خواهند کرد. فدراسیون جهانی تکواندو تاریخ برگزاری رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره‌ای را به طور دقیق اعلام کرد تا کشورهایی که از طریق رنکینگ المپیکی نتوانستند سهمیه‌ای را برای بازی‌های ریو 2016 کسب کنند شانس خود را در رقابت های بین قاره‌ای امتحان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اکرم خدابنده و کیمیا علیزاده دو تکواندو کار البرزی تیم ملی به دلیل به حد نصاب نرسیدن امتیازات المپیکی، باید با حضور در رقابتهای بین قاره‌ای از آخرین فرصت خود برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو برزیل استفاده کنند. مینو مداح در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت تیم ملی بانوان گفت وگویی انجام داده است که با هم می‌خوانیم.

وضعیت اکرم خدابنده و کیمیا علیزاده دو تکواندو کار البرزی تیم ملی در حال حاضر چگونه است، آیا شانس رسیدن به المپیک ریو برزیل را دارند یا خیر؟

شرایط بسیار خوبی دارند و از امیدهای ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک ریوبرزیل هستند. در یک سال اخیر خدابنده و علیزاده عملکرد بسیار خوبی در تیم ملی داشته‌اند و در صورت صعود به المپیک از شانس زیادی برای کسب مدال این رقابتهای بزرگ نیز برخوردار هستند.

خدابنده در رقابتهای گرند پری ترکیه مصدوم شد؟

اکرم خدابنده در رقابتهای گرند پری تریه در بازی اول از ناحیه دست دچار شکستگی شد اما با این وجود با مبارزات خود ادامه داد و اتفاقا بازی‌های زیبایی نیز از خود نشان داد. او با همان انگشت شکسته حریف ازبکستانی که قهرمان آسیا بود را شکست داد، و در ادامه رقابتها مقابل رقیب قدرتمند مکزیکی که دارنده نقره جهان بود، پیروز شد. خدابنده در جمع هشت نفر پایانی در برابر حریف آمریکایی عملکرد قابل قبولی داشت و با اختلاف کم شکست خورد. جکی گالوی آمریکایی نیز به طلای مرحله دوم گرند پری دست یافت.

وضعیت وی در حال حاضر چگونه است؟

او بعد از بازگشت از رقابتهای گرند پری ترکیه دستش را گچ گرفت و در تمرینات حضور داشت، به تازگی هم دست مصدومش مورد جراحی قرار گرفته است و فکر می‌کنم به زودی تمرنات جدی خود را آغاز کند.

از شرایط تمرینی تیم ملی رضایت دارید؟

دور جدید تمرینات تیم ملی از چهارم مهرماه با حضور سه تن از ملی پوشان آغاز شده است. دختران هوگوپوش ایران دیگر شانسی برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ المپیکی ندارند؛ چرا که از طریق رنکینگ تنها کسانی می‌توانند به المپیک راه پیدا کنند که در بین شش نفر اول هر یک از چهار وزن قرار داشته باشند. تکواندوکاران ایران امتیازات لازم را برای قرار گرفتن در جمع شش نفر اول رنکینگ وزن خود را کسب نمی‌کنند به همین دلیل تنها امید ایران برای کسب سهمیه، مسابقات بین قاره‌ای است که اواخر فروردین 95 در فیلیپین برگزار می‌شود.

شرایط کیمیا علیزاده چگونه است؟

کیمیا شرایط خوبی دارد، او به تازگی قهرمان رقابتهای گرند پری شد و از شانس بالایی برای موفقیت در رقابتهای بین قاره ای و همچنین المپیک برزیل دارد.

تیم بانوان ایران چند سهمیه برای حضور در المپیک 2016 ریو برزیل دارد؟

هر کشوری می‌تواند با هشت تکواندوکار در رقابتهای المپیک حضور پیدا کند که از این تعداد چهار سهمیه متعلق به بانوان و چهار سهمیه متعلق به آقایان است.

هنوز سهمیه‌های بانوان ایران قطعی نشده است؟

هنوز موفق نشده ایم سهمیه المپیک را به دست آوریم اما هنوز شانس رسیدن به این مهم را داریم و باید در آخرین رقابتی که برای کسب سهمیه باقی مانده موفق باشیم.

آخرین رقابتی که برای کسب سهمیه باقی مانده در کجا برگزار می‌شود؟

فروردین سال آینده در فیلیپین رقابتهای بین قاره‌ای برگزار می‌شود که تکواندوکاران ایرانی تنها با کسب مدال طلا و یا نقره این رقابتها جواز حضور در المپیک 2016 ریو برزیل را به دست می‌آورند. دارندگان مدال طلا و نقره در هر وزن المپیکی (4 وزن زنان و 4 وزن مردان)، سهمیه المپیک ریو 2016 را به دست خواهند آورد.

در تکواندو مردان این سهمیه‌ها کسب شده است؟

تیم ملی تکواندوی مردان ایران تاکنون دو سهمیه خود را از طریق رنکینگ المپیکی توسط فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم که هر دو در صدر رنکینگ المپیکی اوزان خود هستند، قطعی کرده است. بهنام اسبقی و سجاد مردانی نیز به ترتیب در رنکینگ وزن دوم و چهارم المپیکی شانس کسب سهمیه ریو 2016 را دارند.

با توجه به آن که شما هم البرزی هستید ، وضعیت تکواندو استان البرز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تکواندو استان البرز در هر دو رده آقایان و خانم‌ها از جایگاه شاخصی در کشور برخوردار است و هر ساله استعدادهای زیادی در همه رده ها به تیم های ملی معرفی می‌کند. خوشبختانه تکواندو استان البرز با مدیریت و برنامه ریزی های صورت گرفته روند رو به رشد خود را پیدا کرده و روز به روز نیز بر سرعت حرکتی خود می‌افزاید.

خدابنده‌ها و علیزاده‌های دیگری از تکواندو استان البرز بیرون خواهند آمد؟

شک نداشته باشید این اتفاق خواهد افتاد و در سال های پیش رو استعدادهای بسیار خوبی از دل تکواندو استان البرز به منصه ظهور خواهند رسید که به راحتی می توانند جای خدابنده ها و علیزاده‌ها را در تیم ملی پر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار