سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، سه‌هزار و ۲۷ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهدای و فروش کالای قاچاق در این استان انجام شده‌است.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 26 July 2022

به گزارش تابناک قم، سیاوش فولادی وندا،‌ بیان کرد: از این تعداد بازرسی، ۳۱ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف، به ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال شد و ۲۲ مورد آن برای رسیدگی، به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید، همچنین ۹ مورد آن شامل ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال) بود که بر اساس قانون با متخلفان برخورد شد.

وی افزود: آمار بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳.۲ درصد، تعداد پرونده‌‎‌ها ۲۴ درصد و ارزش ریالی کشفیات ۴۳۹ افزایش داشته‌است.

وی ادامه داد: در همین رابطه کالاهایی نظیر سیگار، لوازم ‎خانگی، لوازم یدکی و باطری خودرو، لوازم پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، وسایل الکترونیکی (باکس دوربین مدار بسته)، آرایشی و بهداشتی، نفت گاز و خمیرکاغذ کشف و ضبط گردیده‌است.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۶۲۸ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۱۵۵ گشت مشترک با دستگاه‎‌های نظارتی استان برگزار کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌‎هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و اطلاعات بسیج بوده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار