فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری باند سارقان نوجوان موتورسیکلت و کشف ۳۰ فقره سرقت در این پرونده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 26 July 2022

به گزارش تابناک قم، سرهنگ امیر مختاری اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد موتورسیکلت از محدوده اطراف حرم مطهر، سه راه خورشید و خیابان اراک که تقریباً همه روزه بوقوع می‌پیوست و موجب ایجاد نارضایتی عمومی شده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کلانتری ۱۳ شهید سعیدی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: با طرح‌ریزی عملیات و اجرای آن در نهایت، تحرکات چند نوجوان که همگی تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند، مورد توجه و رصد عوامل گشت و تخصصی کلانتری ۱۳ شهید سعیدی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تلاش بی‌دریغ عوامل کلانتری ۱۳ یکی از سارقان که ۱۴ ساله و از اتباع است، دستگیر و به کلانتری منتقل شد و ضمن اعتراف به سرقت موتورسیکلت، به همکاری چند نفر دیگر از همسن و سالان خود در انجام سرقت‌ها اقرار و اعتراف کرد.

مختاری گفت: با همکاری مطلوب دستگاه قضائی، تعداد ۱۳ نفر از همدستان وی که در قالب باندهای سه و چهار نفره سازماندهی شده بودند، مخفیگاه و پاتوق حضور آنان شناسایی شد و در چهار عملیات جداگانه در حال پرسه‌زنی در اطراف حرم مطهر، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطر نشان کرد: افراد دستگیر شده همگی ۱۲ تا ۱۹ ساله بوده که با کمین کردن در هسته مرکزی شهر علی‌الخصوص اطراف حرم مطهر، موتورهای فاقد ایمنی را شناسایی می‌کردند و با استفاده از غفلت مالکان، موتور سیکلت را سرقت می‌کردند و سپس با خودروی نیسان به حسن آباد تهران برده و هر موتور را به مبلغ بسیار ناچیز می‌فروختند.

وی گفت: تاکنون حدود ۳۰ فقره سرقت کشف شده و تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی، همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار