رئیس اتحادیه مشاورین خودرو ایلام
رئیس اتحادیه مشاورین خودرو گفت: تعلل در جابجایی نمایشگاه‌های اتومبیل نمایشگاه‌داران را کلافه کرده است چون هم موجب ایجاد ترافیک شده‌اند و هم از دادن اجاره‌های سنگین ناتوان‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 23 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ بهزاد ربیعی اظهار کرد: متاسفانه بعضی از افراد قولنامه‌های صوری درست کرده‌اند و کارهای خود را با این قولنامه‌ها پیش می‌برند. به همین منظور قرار دادی با چاپخانه‌ها تنظیم کرده‌ایم که از این تاریخ به بعد با هولوگرامی که برای قولنامه‌ها تعریف می‌شود کار خود را پیش ببرند، به طوری که اگر نمایشگاه‌داران هولوگرام نداشته باشند با آن‌ها برخود می‌کنیم. قولنامه‌های دستی و بدون هولوگرام فاقد اعتبار هستند و تمامی قولنامه‌ها باید دارای اسم، آدرس، شماره تلفن، اسم مدیر و کد صنفی باشد در غیر این صورت این نوع قولنامه‌ها نیز فاقد اعتبار خواهد بود. تمامی این قولنامه‌ها تحت نظر اتحادیه هستند.

رئیس اتحادیه مشاورین خودرو و تاکسی تلفنی ایلام با اشاره به اینکه چند سال از کلنگ‌زنی ساخت این مجموعه می‌گذرد، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات و دغدغه ما جمع‌آوری نمایشگاه‌ها از داخل شهر و انتقال آن‌ها به زمینی است که برای ساخت نمایشگاه اختصاص یافته است. سال ۱۳۹۷ بود که این زمین به ما واگذار شد. قرار شد شهرداری ساخت این نمایشگاه را شروع کند که به دلایلی نامعلوم لغو شد و نمایشگاه داران از پرداخت کرایه‌های سنگین به شدت خسته شده‌اند و منتظر آغاز به کار مکان جدید هستند.

ربیعی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و نهادهای مختلفی مدعی هستند که این زمین باید به آن‌ها تعلق بگیرند، افزود: چون سال‌ها از کلنگ‌زنی این زمین می‌گذرد قیمت آن هم بالاتر رفته، با این وجود ما این موضوع را پذیرفته‌ایم ولی باز هم مشکلاتی برای تحویل زمین مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان اصلی این زمین اداره مسکن و شهر سازی، جهاد کشاورزی و شهرداری هستند، مطرح کرد: مساحت این زمین ۷هزار متر است که قرار است ۳هزار و ۵۰۰ متر آن در اختیار اتحادیه مشاورین خودرو قرار بگیرد. ما از مسئولان استانی و استانداری درخواست داریم که برای ساخت این مکان ما را همراهی کنند. با همراهی مسئولان ساخت این طرح زودتر به نتیجه می‌رسد، چون اجاره‌ها به شدت بالا رفته است و نمایشگاه داران از پرداخت آن کلافه شده‌اند و دیگر سودی برای آن‌ها ندارد. بسیاری از افراد کار خود را کنار گذاشته‌اند و مجوزهای خود را لغو کرده‌اند.
ربیعی تاکید کرد: تا کنون چندین بار هم از طرف نمایشگاه داران اعتراض شده ولی به اعتراض آن‌ها توجه نشده است.
وی یادآور شد: مردم هم نسبت به وجود نمایشگاه‌های ماشین در مرکز شهر انتقاد دارند. وجود نمایشگاه‌ها در مرکز شهر باعث ایجاد ترافیک‌های سنگینی شده است، به طوری که اعلام شده ۴۰ درصد ترافیک این محدوده مربوط به وجود نمایشگاه‌ها است. نمایشگاه داران خود نیز از این مکان خود راضی نیستند، چون مشکلاتی برای آن‌ها هم وجود دارد.
ربیعی اضافه کرد: تاکسی‌های تلفنی در گذشته سهمیه سوخت و حق بیمه داشته‌اند ولی الان دیگر این امتیازات را ندارند. چند موضوع از جمله قطع شدن سهمیه سوخت، تاکسی‌های اینترنتی و قطع شدن حق بیمه باعث شد دیگر تاکسی داران در این عرصه فعالیت نکنند و به شدت از میزان تاکسی‌های تلفنی کاسته شود.
رئیس اتحادیه مشاورین خودرو و تاکسی تلفنی ایلام ضمن انتقاد از نحوه گرفتن مالیات، گفت: نمایشگاه داران هم به شدت نسبت به این موضوع معترض هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری مسولان ارشد استان، اصلی ترین مشکلات اتحادیه، از جمله انتقال نمایشگاه‌ها، مشکلات مالیات، تک نرخی شدن قیمت‌ها و مشکلات قولنامه‌ها به زودی حل شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار