سردار "مرتضی میرزایی" به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم با صدور پیامی، این عید را به ملت ایران اسلامی و مردم ولایتمدار استان و کارکنان خدوم انتظامی مازندران تبریک گفت.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷ 17 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
پیام تبریک فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت عید غدیر خم 
سردار "مرتضی میرزایی" به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم با صدور پیامی، این عید را به ملت ایران اسلامی و مردم ولایتمدار استان و کارکنان خدوم انتظامی مازندران تبریک گفت. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پیام سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ
واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوّت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است، روزی که می توان آن را تداوم بخش رسالت محمد(ص) در ولایت علی(ع) و منشاء خیر کثیر الهی برای بشریت دانست.
غدير به عنوان "عيدالله"سرآغاز تثبيت حکومت و ولايت الهي و حيات جاودانه اسلام ناب محمدي(ص) و تجلي‌گاه برقراري عدالت در جامعه بشري بوده و تکريم و تعظيم اين عيد بزرگ نشانه پيوستگي و دل بستگي امت اسلامي نسبت به استمرار ولايت انبياء الهي است.
هنوز اگر با گوش جان بشنویم صدای"من کنت مولاه فهذا علی مولاه" از غدیرخم به گوش می‌رسد چرا که غدیر جاودانه است و یادآور بیعت با امامت و تجدید عهد با ولایت است.
عيد غدير خم يکي از عظيم ترين اعياد اسلامي است در این روز پرتويي از نور ولايت خداوند در ميان مردم تجسم پيدا کرد و بهانه اي است براي تجديد ميثاق با ولايت و برما واجب است كه پيمان خويش را با مسير و جريان ولايت تجديد کنیم.
امروز كه پرچم ولايت فقيه به عنوان استمرار اين حركت الهي در دست با كفايت مرجع عاليقدر و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي الامام خامنه اي (مدظله العالي) است، تجديد بيعت خود را در اطاعت از رهنمودها و فرمايشات معظم له اعلام داشته و پيمان مي بنديم كه با عزمي راسخ تر از پيش در راه تحقق آرمان هاي والاي اين نظام مقدس گام نهيم.
اینجانب فرا رسیدن این عید بزرگ و هستی بخش، روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر یگانه وارث غدیر حضرت ولی عصر (عج) را بر پیروان ولایت خصوصاً همکاران پرتلاش خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان مازندران تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان مسئلت داریم ما را از متمسکین راستین به ولایت امیرالمومنین علی علیه‌السلام قرار دهد.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم  مرتضی میرزایی
--------------------------
گروگانگیری نافرجام در "ساری" با حضور به موقع پلیس 
جانشین انتظامی شهرستان ساری از گروگانگیری نافرجام با ورود به موقع پلیس در  آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "نوروز حسین پور" با اعلام اين خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر گروگانگیری در یک منزل مسکونی در یکی از مناطق شهری شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی و امداد و نجات این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، پسر 17 ساله یک خانواده با استفاده از سلاح سرد ( تفنگ بادی) مادرش را در داخل یکی از اتاق ها منزل مسکونی محبوس و به گروگان گرفته است.
جانشین انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: با حضور به موقع کارشناسان و مشاوران پلیس و مذاکره با فرد گروگانگیر، سرانجام این فرد خود را تسلیم پلیس کرد و مادر محبوس در اتاق آزاد شد.
سرهنگ حسین پور، اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس از خانواده گروگانگیر مشخص شد،متهم به گروگانگیری (پسر خانواده) که دارای مشکلات روحی و روانی است، اقدام به این عمل خطرناک کرده که پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
-------------------------
کشف موتور سنگین های سرقتی و قاچاق در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف دو دستگاه موتورسیکلت قاچاق و سرقتی به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق کالا با انجام اقدامات اطلاعاتی محل نگهداری دو دستگاه موتورسیکلت خارجی فاقد مجوز و سرقتی را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در پی هماهنگی قضائی در بازدید از محل نگهداری کالای قاچاق، دو دستگاه موتورسیکلت خارجی300 و 250 سی سی سرقتی و قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن اذعان داشت: ماموران انتظامی دو سارق موتورسیکلت را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ دیلمی با اشاره به این که کارشناسان ارزش موتورسیکلت های توقیفی را 3 میلیارد ریال برآورده کردند، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
---------------------------
دستگيري سارق تلفن همراه باشگاه ورزشي بانوان 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری زن سارقی که از داخل باشگاه ورزشي در شهرستان ساري اقدام به سرقت تلفن همراه کرده بود، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در بیان این خبر اظهار داشت: در پی شکايت شهروندی مبني بر سرقت تلفن همراه وی از داخل باشگاه ورزشي در ساري، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مالباخته پس از پايان تمرین در باشگاه متوجه سرقت گوشي تلفن همراه خود شده بود، افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین های مداربسته، متوجه سرقت تلفن همراه از داخل کمد ورزشکاران توسط یک زن با صورت پوشیده شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان اینکه با اقدامات فنی کارگاهان پلیس، نهايتاً این سارق حرفه اي و سابقه دار در زمينه سرقت هاي تلفن همراه شناسايي شد، تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائي، متهمه را در محل سکونتش دستگير و به پليس آگاهي استان منتقل کردند.
سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه متهمه در بازجويي فني و تخصصي به بزه انتسابي اقرار و اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: این سارق فیوجی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.
-------------------------
کشف 22 فقره سرقت با دستگیری سه سارق در قائم شهر 
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف 22 فقره سرقت اماکن خصوصی پس از دستگیری سه سارق حرفه ای و دو مالخر، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات فني و پلیسی یک سارق و یک مالخر را شناسايي و پس از هماهنگی قضائی آنان را در مخفيگاهشان دستگیر كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر ادامه داد: متهمان دستگیر شده که نخست منکر هرگونه ارتکاب جرمی بودند، در بازجویی های فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس با همدستی سه نفر دیگر به 22 فقره سرقت اماكن خصوصي اعتراف كردند.
سرهنگ خادمی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی و سپس روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: برای پيشگيری از سرقت منزل و اماکن توصیه های ایمنی را رعایت کرده و هرگونه مورد مشكوك را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.
--------------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی با 10فقره سرقت در فریدونکنار 
فرمانده انتظامی فریدونکنار از دستگیری سارق حرفه ای و اعتراف به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن هاشم پور" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های متعدد اماکن خصوصی  در شهرستان فریدونکنار به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند دو سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.
فرمانده انتظامی فریدونکنار، تصریح کرد: در بازجویی های فنی بعمل آمده توسط پلیس، متهم به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان معترف شد.
سرهنگ هاشم پور در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شد.
-------------------------
کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 
جانشین انتظامی شهرستان ساری از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف به یک خودروی نیسان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "نوروز حسین پور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی کیاسر در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 2 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.
سرهنگ حسین پور در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند. خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار