مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از صادرات ۸۱ هزار و ۱۴۸ تن محصول رب گوجه فرنگی و انواع شوریجات و ترشیجات به کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی در سال گذشته از این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 13 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور امیریان گفت: صادرات گسترده این محصول در مرودشت دلیل بر کیفیت بالای آن است که این شهرستان ۷۹ درصد سهم صادرات صنایع تبدیلی تکمیلی در استان را برعهده دارد.

او گفت: محصول تولیدی به کشورهای، استرالیا، آلمان، ایتالیا، رومانی، اذربایجان، امارات، عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر و ... به صورت مستقیم و یا با واسطه صادر می‌شود.

او به وجود سردخانه بالای صفر در این شهرستان اشاره و گفت: محصولات جالیزی از جمله هندوانه، سیب قرمز، گوجه فرنگی و سبزیجات نیز در زمره محصولات صادراتی هستند.

این مقام مسئول گفت: رب گوجه فرنگی تولیدی در این شهرستان با دستگاه‌های مدرن تهیه می‌شود و در سایز‌های مختلف قوطی، حلب، شیشه و یا به صورت اسپتیک به بازار‌های خارجی عرضه می‌شود.

امیریان گفت: ۲۲ درصد کل تولید رب گوجه کشور متعلق به واحد‌های شهرستان مرودشت است و این شهرستان دارای مقام اول تولید و صادرات رب گوجه فرنگی درفارس و مقام دوم تولید رب گوجه فرنگی در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در شهرستان مرودشت ۱۳۳ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی با مجوز جهاد کشاورزی وجود دارد که این واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم کرده.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار