مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از آماده سازی پیشنهاد ۶۱ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی "فرهنگی" برای سفر پیش روی رییس جمهور به استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 11 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی صفدری، با اشاره به سفر پیش روی رییس جمهور به استان گفت: عمده مطالبات ما در این سفر طبق آنچه مرسوم است مربوط به حوزه عمران است و در این سفر پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در اولویت هستند.

وی افزود: در همین راستا ۶۱ میلیارد تومان پروژه برای این سفر پیشنهاد داده ایم که از جمله آن تکمیل سه مجتمع فرهنگی هنری "دانش" در شهرک ظفر کرمانشاه، مجتمع سنقر و مجتمع بیستون است که ۴۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

وی افزود: همچنین در این سفر تکمیل نگارخانه شهر را در لیست این پروژه‌ها پیشنهاد کرده ایم که حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صفدری تکمیل مجتمع فرهنگی تبلیغی سرپل ذهاب را هم با اعتبار پنج میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های پیشنهادی این سفر عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح پروژه تالار مرکزی شهر هم در این سفر در دستورکار قرار دارد، گفت: البته با توجه به اینکه هیچ اقدامی در زمینه این پروژه تاکنون صورت نگرفته بعید است این پروژه جزو لیست مصوبات سفر قرار گیرد.

صفدری خاطرنشان کرد:جدا از پروژه‌های عمرانی، یکی از مطالبات جدی ما در این سفر پررنگ دیدن حوزه‌های فرهنگی در تقسیم اعتبارات و بودجه است.

وی افزود: در شرایط فعلی جامعه قطعا مشکلات اقتصادی در اولویت قرار دارد و پس از آن این معضلات اجتماعی است که باید به آن پرداخته شود، اما همه باید بدانند که ریشه بسیاری مشکلات اقتصادی و اجتماعی، مشکلات فرهنگی است و اگر فرهنگ توسعه یابد، به تبع آن جامعه و اقتصاد هم توسعه می‌یابد.

صفدری گفت: در همین راستا در این سفر پیشنهاد داریم که بخشی از بودجه‌های عمرانی به برنامه‌های اولویت دار فرهنگی اختصاص یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار