مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: علاوه بر ادارات کمیته امداد در سراسر استان، بیش از ۳۶۰ پایگاه و مرکز نیکوکاری در محله‌های مختلف آماده دریافت نذورات و گوشت قربانی مردم خیراندیش استان در روز عید قربان برای توزیع در بین نیازمندان هستند.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 09 July 2022

«محمد شجاعان» با اشاره به اجرای آیین نذر و قربانی در مراکز نیکوکاری برای تأمین گوشت مورد احتیاج نیازمندان در عید قربان گفت: علاوه بر ادارات کمیته امداد در سراسر استان، بیش از ۳۶۰پایگاه و مرکز نیکوکاری در محله‌های مختلف آماده دریافت نذورات و گوشت قربانی مردم خیراندیش استان یزد در روز عید قربان برای توزیع در بین نیازمندان هستند.

وی افزود: قربانی کردن ازجمله سنت‌های حسنه اسلامی است که فضائل، آثار و نتایج فردی و اجتماعی مهمی بر آن مترتب است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: افزایش مشارکت نیکوکاران در روز عید سعید قربان نقش بسزایی در رونق معیشت نیازمندان دارد.

وی ادامه داد: استفاده از گروه‌های جهادی، بسیج محله و رابطین محلی برای دریافت نذورات قربانی در روز عید سعید قربان، شناسایی حجاج و خیران محله و هم‌افزایی با آنان، برقراری ارتباط با محل‌های ذبح دام، توجه به مبانی فقهی شیعه و اهل سنت پیرامون نذر و قربانی متناسب با مقتضیات فرهنگی و بومی، پیش‌بینی سردخانه و خودرو یخچال دار برای نگهداری و حمل گوشت‌های قربانی، نشر فراخوان عمومی و صدور دعوت‌نامه‌های اختصاصی برای جامعه هدف نیکوکاران برای ادای نذر قربانی ازجمله برنامه‌های موردنظر در مراکز نیکوکاری سطح استان یزد است.

شجاعان یادآور شد: هم اکنون بیش از ۲۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند که از این تعداد ۱۲هزار سالمند و شش هزار یتیم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی کمیته امداد استان، این مسئول با بیان اینکه مردم نیکوکار با هر توان مالی می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند افزود: شیوه‌های پرداخت غیرحضوری نذورات نیز برای مشارکت در این امر خداپسندانه فراهم است و مردم نیکوکار استان دارالعباده می توانند از طریق کد دستوری #*۸۸۷۷*۱ ، وایز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ و یا مراجعه به سایت emdad.ir نذر خود را ادا کنند و همچنین تلفن ۱۸۱۱ آماده پاسخگویی به مردم شریف استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار