مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به این استان به تعهدات دولت نسبت به ساخت مدارس مشارکتی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 29 June 2022

محمدرضا ابراهیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا تکمیل حدود ۳۰۰ مدرسه در استان اصفهان که خیرین به تعهد خود عمل کرده و منتظر انجام تعهد دولت بودند در صورت تخصیص اعتبارات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص فضاهای فرسوده آموزشی و پدیده فرونشست بر اثر جریان نداشتن آب در زاینده رود، گفت: در این راستا وضعیت مدارس استان توسط اداره‌کل نوسازی مدارس بررسی می‌شود و در صورت تشخیص فرسودگی اقدامات لازم برای تعمیر و مقاوم سازی و یا تخریب و نوسازی این بناهای آموزشی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در بخش دیگری با اشاره به تحصیل حدود ۵۸ هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در استان، گفت: با ورود مهاجران جدید تخمین زده می‌شود که ۲۰ هزار دانش آموز اتباع در سال تحصیلی آتی وارد مدارس استان شوند که بر این اساس میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به ۳۱ تا ۳۲ نفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر چهار مدرسه کمیساریای پناهندگان در استان وجود دارد که باید در این مورد کمک بیشتری در تامین و افزایش فضای آموزشی برای این دانش آموزان صورت گیرد ولی در عین حال تلاش‌ها بر ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان اتباع خارجی همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی با یادآوری ممنوعیت گرفتن هرگونه وجهی به عنوان شرط ثبت نام در مدارس گفت: این اقدام تخلف است، اما اگر مشارکت مردم در کمک به مدارس داوطلبانه باشد جای تقدیر دارد.

وی درباره وضعیت معلمان خرید خدمت نیز گفت: این روش تامین نیرو ناپایدار است ولی مجبور به استفاده از آن هستیم، از سویی زمانی مقرر شده بود که این معلمان بسته به میزان حضور در کلاس بیمه شوند، اما بعد از آن مقرر شد بیمه کامل و قرارداد اداره کار برای آنها برقرار شود که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

ابراهیمی یادآور شد: در سالجاری ۸۰۰  نفر از معلمان خرید خدمات در استان از سهمیه ایثارگران به استخدام آموزش و پرورش در آمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان به وجود ۴۷ هزار معلم شاغل رسمی، حدود ۵۵ هزار معلم بازنشسته و بیش از ۲۰ هزار معلم غیررسمی در دستگاه تعلیم و تربیت استان اشاره کرد و گفت: در فرآیند تعلیم و تربیت فراهم بودن زیرساخت‌ها از جمله نیروی انسانی مهم است که استان برای سال تحصیلی آتی با کمبود ۱۶ هزار نیروی انسانی مواجه شد که از طریق آزمون استخدامی، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم و دیگر شیوه‌ها تامین شد.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته حدود  یک میلیون دانش‌آموز در مدارس استان تحصیل کردند که ۱۵ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تحصیل بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار