استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: برخی از دستگاه ها زمین‌هایی را در پرند و پردیس صرفاً از طریق ارتباطات دریافت می‌کردند اما این راه نفوذ را قطع خواهیم کرد و این مسکن فقط برای واجدین شرایط که وزارت راه و شهرسازی تایید کرده، تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 27 June 2022

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری استاندار تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری شورای مسکن استان اظهار کرد: به دلیل استقرار پروژه‌های مختلف مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن در پردیس، که در سه بازه زمانی مختلف آغاز شده و از مناطق پراهمیت استان تهران در حوزه ساخت مسکن می‌باشد، جلسه شورای مسکن استان در این شهرستان برگزار شد.

وی گفت: در پرند و پردیس تمرکز ساخت شهرهای جدید را داریم و این شهرهای جدید مولود انقلاب اسلامی هستند، از این جهت باید از هر زاویه توسعه و پیشرفت این شهرستان‌ها و شهرها را عادلانه دنبال کرده و این توسعه را به صورت متوازن رقم بزنیم.

استاندار تهران ادامه داد: تمام ابعاد فرهنگی و اجتماعی در شهرهای جدید را باید رو به تعالی برده و با برنامه ریزی‌هایی که صورت می گیرد فعالیت ها را در این حوزه چند برابر کنیم.

منصوری با اشاره به اینکه کارهای خوبی از گذشته شروع شده، بیان کرد: همچنان نواقصی در حوزه زیرساخت‌ها وجود دارد و باید مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به موازات ساخت مسکن آغاز می شد، اما این اقدام صورت نگرفته و تأخیرهایی نیز در اجرای خدمات روبنایی و پروژه های ساخت مسکن وجود داشته که در این جلسه با جزئیات به آن پرداخت شد.

وی تصریح کرد: از ۶ ماه گذشته سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن در پردیس مطلوب بوده و خوشبختانه امروز هیچ متقاضی وجود ندارد که ساخت مسکن آن آغاز نشده باشد.

استاندار تهران ادامه داد: طی چند ماه گذشته متقاضیانی وجود داشتند که علیرغم پرداخت کامل آورده، پروژه آنها آغاز نشده بود، اما امروز تمام پروژه‌ها و تعهداتی که به مردم داشتیم آغاز و در مراحل مختلف ساخت و پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

منصوری بیان کرد: مجموعاً برای تکمیل حدود ۳۰ هزار واحد باقیمانده مساکن مهر پردیس که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که طبق برآوردهای قبلی این مبلغ هشت هزار میلیارد تومان بود اما با توجه به تورم و طولانی شدن مسیر ساخت و سازها این مبلغ افزایش یافته است که نیمی از این مبلغ از منابع داخلی استان، شهر پردیس و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: نیم دیگر این ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز از سوی مجموعه وزارت راه و شهرسازی و از طریق منابع متمرکز تامین خواهد شد همچنین در جلسه هفته گذشته استانداری مقرر شد با تعیین ارزش افزوده برای برخی اراضی بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان نیز سرعت ساخت و اجرای این پروژه ها بیشتر شود.

استاندار تهران با بیان اینکه جلسه ای برای هماهنگی بیشتر بین شهرداری و شرکت عمران برگزار خواهیم کرد، افزود: یکی از نکات و ملاحظات جدیدی که در جلسه مطرح شد، ورود برخی از تعاونی‌ها و دستگاه های ذی نفوذ در پردیس بود که با رابطه های مختلف اراضی از شهر جدید پردیس دریافت می‌کردند.

منصوری تاکید کرد: بسیار صریح و محکم در این جلسه این موضوع را مطرح کردیم و در گذشته نیز در شورای مسکن استان این موضوع مصوب شده و در کارگروه زیربنایی نیز اعلام کردیم که این اتفاق رخ ندهد.

وی با بیان اینکه مکلف هستیم تا هر سرمایه و ثروتی که از قبال تغییر اراضی شهر جدید پردیس به دست مجموعه استان برسد، در شهر پردیس هزینه شود، اظهار کرد: این حق مردم پردیس است و به هیچ عنوان حاضر نیستیم برخی از این اراضی که به سختی برای آن ارزش افزوده ایجاد شده را به تعاونی‌های دیگر واگذار کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: اولویت ما افراد کم برخوردار هستند و باید تمام مبالغ این تغییر کاربری ها و ارزش افزوده ها را به جیب مردم پردیس باز گردانیم زیرا اینجا تعهدات و بدهکاری هایی داریم که نیاز به تولید ثروت و سرمایه داریم.

منصوری گفت: بسیاری از مجموعه‌ها از کانالهای مختلف رایزنی کرده تا در شهر پردیس زمین بگیرند، اما این مسیر را برای افرادی که واجد شرایط نیستند کامل مسدود خواهیم کرد زیرا واجد الشرایط بودن یعنی کسانی که فرم جیم آنها سبز بوده و وزارت راه و شهرسازی آنها را واجد شرایط تحویل مسکن از سوی دولت می بیند و اینها افرادی هستند که استحقاق دریافت کمک و یارانه های دولت و وزارت راه و شهرسازی را برای خانه دار شدن دارند.

وی ادامه داد: تنها در این فرآیند زمین واگذار می شود و به فضل خداوند برخی از واگذاری هایی که صرفاً از طریق ارتباطات و نفوذ یک دستگاه حاکمیتی انجام می شده را قطع خواهیم کرد و نباید حتی یک نمونه از این واگذاری ها را در شهرهای جدید مانند پردیس و پرند داشته باشیم و مسئولان نیز باید با جدیت با این موارد برخورد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار