مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای از فعالیت 14 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 450 نفر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 03 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی بهروز اکبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت 14 واحد صنعتی در این شهرستان، اظهار کرد: با فعالیت این واحدها برای 450 نفر اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه عمده ماده معدنی شناسایی شده در جغتای کرومیت است، تصریح کرد: 13 معدن در این شهرستان فعالیت دارند که معادن کرومیت، سنگ لاشه و سنگ آهک از معادن فعال در این شهرستان هستند.

اکبری با تأکید بر اینکه کارخانه فروکروم جغتای تنها واحد فعال تولید کروم پرکربن در کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط مهندسان و کارشناسان این واحد، شهرستان جغتای ظرفیت ایجاد آلیاژهایی نظیر فروسیلیس و فرو منگنز را دارد.

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای بزرگترین واحد صنعتی شهرستان را کارخانه سیمان دانست و گفت: این واحد صنعتی توانسته رقابت مناسبی در فروش با دیگر واحدهای سطح استان و کشور داشته باشد که این مهم از طریق کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی به وجود آمده که با بالا بردن کیفیت در حال تولید است.

وی گفت: کارخانه آران صنعت جغتای که با تولید و ساخت ادوات نوین کشاورزی در حال فعالیت است، بازاریابی استان‌های مجاور خود را زیر پوشش قرار داده است.

اکبری با بیان اینکه شهرستان جغتای دارای ظرفیت‌های فراوانی است، اظهار کرد: بهره‌برداری از این معادن به دلیل هزینه بالای استخراج و کمبود ماشین آلات مرتبط هزینه‌بر است.

وی با اشاره به ایجاد تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق این تفاهم‌نامه‌ مجوز تأسیس 359 صنعت به جهاد کشاورزی واگذار شده است که تأسیس و راه‌اندازی کارخانه رب و خوراک دام جغتای نیز در همین راستا به اداره جهادکشاورزی این شهرستان محول شد.

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای با تأکید بر اینکه این شهرستان توسعه بخش کشاورزی را به عنوان قطب استان دارا است، خاطرنشان کرد: جغتای به واسطه برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب ظرفیت جذب سرمایه‌گذار در صنایع تبدیلی کشاورزی را داراست که متأسفانه به دلیل کمبود مشوق‌ها در این بخش و نبود برخورداری از راه‌های مواصلاتی مناسب جاده‌ای بیشترین دغدغه حضور و فعالیت این گونه صنایع است.

اکبری با اشاره به شاخص تجارت و بازار عنوان کرد: جغتای دارای هزار و 500 واحد صنفی درقالب هشت اتحادیه صنفی فعال است که نیمی توزیعی و 10درصد فاقد پروانه است که طبق آخرین تصمیمات مقرر شده میزان درصد واحدهای تولیدی به نسبت در سطح شهرستان افزایش و واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب کاهش یابد.

وی مهم‌ترین مشکل بخش بازار را بن‌بست بودن این شهرستان در مسیر جاده اصلی دانست و افزود: این مشکل سبب می‌شود روستاییان زیر پوشش این شهرستان کمتر به جغتای و بیشتر به شهرستان‌های مجاور برای فروش محصولات تردد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار