مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان از اختصاص 820میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای ارتقای ایمنی راه های این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 03 October 2015
مسعود مصدقی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان روز شنبه در همایش راهوران محله(دهیاران) در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی ملی حفاری ایران افزود: علاوه بر آن از محل اعتبارات استانی هم به این مبلغ اضافه می شود.

وی از تدوین راهبردهای مهم برای ارتقای ایمنی راه های استان شامل مدیریت جریان ترافیک با نصب دوربین های نظارتی، توسعه ITS(فناوری ارتباطات هوشمند خودرویی) با نصب دوربین های کنترل سرعت، راه اندازی شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس، آموزش رانندگان و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده ای خبر داد.

مصدقی توضیح داد: در چارچوب مدیریت جریان ترافیک، با نصب دوربین های نظارتی علاوه بر اطلاع رسانی از میزان حوادث جاده ای کاسته می شود.

وی افزود: از سال گذشته به دنبال نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده های شریانی بودیم اما از آنجایی که نیازمند برنامه ای کلی و جامع بود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آن را تدوین کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: قرار است در طول سه سال دو هزار دستگاه از این دوربین ها در جاده های کشور نصب شود که در خوزستان بخشی از آنها در حد فاصل پل زال - اهواز و اهواز - دهدز نصب می شود.

وی افزود: به ازای هر 25کیلومتر یک دستگاه دوربین نصب می شود که حوادث جاده ای را کنترل می کند 70درصد سوانح در شبکه راه های ارتباطی به دلیل سبقت غیر مجاز است که با کنترل آن گام های موثری می توان در ارتقای ایمنی راه ها برداشت.

مصدقی اضافه کرد: راه اندازی شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس، به عنوان بنگاه های اقتصادی مطرح است که با سرمایه گذاری های بزرگ به عنوان عوامل اجرایی بخشی از چرخه حمل و نقل را به عهده بگیرند.

وی همچنین از طرح جامع مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در خوزستان خبر داد و افزود: این کار برای نخستین بار انجام می شود برنامه جامع آموزش رانندگان هم در دست اجراست تا با انتقال آموزه ها امنیت ترافیکی در جاده ها ایجاد شود.

مصدقی اظهار کرد: تقویت ناوگان حمل و نقل جاده ای هم باعث کاهش نرخ تردد در جاده ها شده و در اقتصادی تر کردن حمل و نقل جاده ای و سرمایه گذاری بلندمدت موثر است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در عین حال اظهار کرد: برای تقویت ناوگان حمل و نقل روستایی 160دستگاه خودرو ون به این بخش اضافه می شود و تسهیلات خوبی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به این منظور در اختیار قرار می گیرد که در چارچوب اشتغال زایی مفید خواهد بود.

وی گفت: از مجموع 14 هزار کیلومتر شبکه راه های خوزستان هشت هزار و 400کیلومتر مربوط به راه های روستایی است و 10درصد تلفات رانندگی مربوط به این راه هاست.

مصدقی افزود: این مساله نشان می دهد که با وجود حجم وسیع راه های روستایی از طریق آموزش و بهینه سازی بستر افرادی که از این راه ها استفاده می کنند مسایل ایمنی رعایت شده است.

خوزستان با برخورداری از 16هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای اعم از بار و مسافر به عنوان استان نخست و قطب حمل و نقل کشور با چالشی به نام راه مطلوب و توسعه این راه ها دست و پنجه نرم می کند.

چندی پیش سهراب میرعزیزی دبیر شورای حمل و نقل خوزستان از تدوین شدن بسته 300هزار میلیارد ریالی حوزه حمل و نقل استان تا افق سال 1404 خبر داد که همه زمینه های حمل و نقل را در برمی گیرد که بخشی از آن در شرف اجرا و بخشی در دست پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار