همزمان با سراسر کشور؛
کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه های سنجش سلامت دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد برپا شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 16 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کارشناس مسئول توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی این استان در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی گفت: در این کارگاه دو روزه کارشناسان آزمون آمادگی تحصیلی پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان مناطق مختلف استان با جدید‌ترین شیوه‌های سنجش آمادگی تحصیلی دانش آموزان به صورت عملی آشنا می‌شوند.

علی محمد بهره‌مند افزود: این برنامه ملی با هدف غربالگری و سنجش دانش و مهارت کودکان ۴ تا ۶ ساله از یکم تیر تا پایان شهریور ماه جاری در هفت پایگاه ثابت و سیار روستایی و عشایری استان به صورت متمرکز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کیفیت بخشی به آموزش و پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، تامین بهداشت روانی خانواده‌ها، جای دهی صحیح آموزشی و پیشگیری و درمان اختلالات و مشکلات یادگیری از مهمترین اهداف این برنامه ملی است.

کارشناس سنجش و تشخیص آموزش و پرورش استثنایی استان هم گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف کودکان در بخش‌های مختلف و اطمینان از آمادگی دانش آموزان برای شروع یا دریافت آموزش‌های رسمی از مزایای سنجش آمادگی تحصیلی دانش آموزان است.

جمشید شاهین افزود: مهارت‌های زبانی، دانش عمومی، مهارت‌های حرکتی، ادراک دیداری و توانایی طبقه بندی نوآموزان توسط کارشناسان سنجش آمادگی تحصیلی در پایگاه‌ها بررسی و دانش آموزان دارای مشکل یا اختلال جهت سنجش‌های تخصصی و مداخلات جبرانی و ترمیمی برای دریافت خدمات ویژه، به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش از تمامی ظرفیت و توان نیرو‌های متخصص و کار آزموده برای اجرای اصولی و علمی این برنامه ملی در پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار