استاندار قم و وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق امروز با یکدیگر دیدار و در خصوص روابط ریشه دار دو ملت و زمینه‌های افزایش تبادلات بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 11 June 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم امروز در دیدار حسن ناظم وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، گفت: روابط ایران و عراق امروز به لحاظ سیاسی و اقتصادی بسیار خوب است و امیدواریم حضور جنابعالی و سایر دولتمردان عراقی در ایران و شهر قم به عنوان مرکز فقاهت و تشیع، باعث توسعه بیشتر ارتباط‌های فرهنگی میان دو کشور شود.

وی افزود: دانشجویانی نیز در این استان به تحصیل مشغول هستند، که تبادل نظر و اندیشه آن‌ها با دانشجویان و نخبگان ایرانی به گسترش ارتباطات فرهنگی کمک بسیاری می‌کند.

شاهچراغی ادامه داد: استان قم محل عبور زائران کشور‌های همسایه به عراق است، به همین علت، تبادل‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری میان مردم منطقه در این سفر‌ها انجام می‌شود.

استاندار قم ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر فرهنگ و همچنین جمعی از مقام‌های فرهنگی عراق به قم ابراز امیدواری کرد: این سفر زمینه تسهیل بیشتر سفر مردم ایران به عتبات و زیارت اربعین را فراهم کند.

حسن ناظم در این دیدار گفت: ارتباط عمیق فرهنگی بین ایران و عراق بحث جدید و تازه‌ای نیست، چرا که این دو ملت از آغاز با یکدیگر روابط صمیمانه و دوستانه‌ای داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار