سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی اصفهان به بازاریان و فعالان اقتصادی استان هشدار داد که قوانین صنفی و حقوق شهروندی را رعایت کنند زیرا در غیر این صورت اشد مجازات در انتظار آنهاست.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 08 June 2022

علی اکبر مختاری افزود: با توجه به مصوبه سران قوا و افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی، رییسان شعبه‌های این دستگاه درصورتی که احساس کنند از سوی کاسبان و بازاریان در حق مردم اجحافی صورت گرفته است مستقیم وارد عمل شده و اشد مجازات برای متخلفان اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: براین اساس به فعالان اقتصادی و بازاریان در استان توصیه و تاکید می‌شود که حقوق شهروندی و قوانین نظام صنفی را رعایت کنند.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: در یک هفته گذشته و به‌ویژه در روزهای تعطیل اخیر و در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه و عادلانه‌سازی آن طرح نظارتی با عنوان ۱۵ خرداد در استان اجرا شد و در حدود یکهزار و ۳۰۰ فقره پرونده توسط مسوولان شعبه های تعزیرات حکومتی اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: موضوع این پرونده‌ها بطور عمده شامل گرانفروشی، کم‌فروشی احتکار و سایر تخلفات از جمله در مسائل بهداشتی بود.

 مختاری یادآور شد: متهمان این پرونده‌ها در مجموع به میزان۴۸۰میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

وی همچنین با اشاره به تشدید برخورد با هرگونه قاچاق کالا در استان گفت: در این راستا به قاچاق‌بَران (خودروهای شوتی) هشدار داده می‌شود که از قاچاق با خودرو خودداری کنند و امنیت مردم را به مخاطره نیندازند.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی اصفهان تصریح کرد: با توجه به قانون جدید در صورت کشف یا عدم کشف کالای قاچاق از خودروهای تغییر وضعیت (ارتفاع و جاساز)، صاحبان خودرو از هشت تا ۱۸میلیون تومان جریمه خواهند شد.

مختاری از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی گزارش خود را با سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و یا شماره ۱۳۵ سامانه شکایات و گزارش مردمی تعزیرات حکومتی اعلام  کننند تا در  سریعترین زمان بررسی و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار