نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یادگار امام راحل باید از آسیب های احتمالی از سوی دشمنان نظام حفظ شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷ 04 June 2022

به گزارش تابناک لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم آبادی اظهار کرد:جاری شدن یاد و نام امام راحل همه آحاد مردم را به سمت اهداف انقلاب هدایت می کند همچنین توجه به آرمان و ارزش های انقلاب ضروری است.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی با اعتماد به مردم نظریه جمهوری اسلامی را ارائه کرد و آن را با آرای مردمی حاکمیت بخشید، جمهوریت و اسلامیت برگرفته از مبانی اسلامی است در عین حال سرافرازی یک ملت در گرو توجه به سرمایه اجتماعی نظام بوده چرا که مسیر توسعه را هموار می‌کند.

وی گفت: باید در سیاست های داخلی و خارجی بر مبنای اهداف امام راحل یعنی پایبندی به احکام اسلامی، اعتماد به مردم و انتخابات را تجلی اراده مردمی دانستن حرکت کرد چراکه اسلامی را که امام تبیین کرد همان اسلام ناب محمدی است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: اسلام مد نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی، ضد ویژه خواری، ضد فساد، ضد استکبار و اشرافی گری است و اسلام انقلابی، عدالتخواه و معنویت گرایی را عرضه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر حضور پر شور در مراسم نیمه خرداد بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را رواج داد و انتخابات را بزرگترین مظهر دانست بنابراین باید تلاش کنیم که نظام را از آسیب های احتمالی محفوظ کنیم.

وی با اشاره به ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: در این حادثه هیچ کدام از اصول فنی، مهندسی و ایمنی رعایت نشد که جان باختن جمعی از هموطنان را در پی داشت و موجب غم شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع چنین حوادثی بسیار مهم است گفت: سال‌هاست ساختمانی با نام برج دوقلو در میدان ۲۲ بهمن خرم آباد نیمه تمام رها شده و بتن های سیمانی این سازه توسط جرثقیل نگهداری می شود که اگر در اثر سرما یا گرما و یا هر دلیل دیگری سقوط کند فاجعه جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: چرا باید حادثه دردناکی رخ دهد و عده ای آسیب ببینند تا زمینه تبلیغات دشمنان فراهم شود، که البته در دیدار با مسوولان دستگاه‌های مرتبط بارها اشاره کرده‌ام مردم از این وضعیت ناخشنود هستند و باید قبل از وقوع حادثه پیشگیری شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی و مبارزه با گرانفروشی افزود: مسوولان متعهد شده بودند که افزایش قیمت تنها در چهار قلم کالای اساسی رخ می دهد اما شاهد افزایش قیمت برخی کالاهای ثانویه هستیم که باید در این راستا مبارزه با گرانفروشی استمرار یابد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور در سفر خود به لرستان اذعان کرد این استان را باید در محور اشتغال ویژه ببینیم که در این راستا باید صنایع تبدیلی به مرحله تولید و اشتغال بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار