سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد ابتلای قطعی به آبله میمون در سراسر جهان خبر داده و تاکید کرد که انتظار دارد موارد بیشتری از این بیماری به ثبت برسد.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 02 June 2022
 سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد ابتلای قطعی به آبله میمون در سراسر جهان خبر داده و تاکید کرد که انتظار دارد موارد بیشتری از این بیماری به ثبت برسد.

به گزارش تابناک همدان، «تدروس آدهانوم گبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بیش از ۵۵۰ مورد تایید شده آبله میمون در ۳۰ کشوری که این بیماری در آن‌ها بومی نیست، شناسایی شده است.

گبریسوس در این باره تاکید کرد که بیشتر موارد قطعی ابتلا به آبله میمون در میان مردانی به ثبت رسیده که با مردان دیگر دارای علائم این بیماری، رابطه جنسی برقرار کرده اند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت وضعیت کنونی شیوع آبله میمون در جهان را در حال گسترش توصیف کرده و اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم کشف موارد بیشتر (ابتلا به این بیماری) ادامه یابد.

گبریسوس در ادامه افزود: تحقیقات در جریان است با این حال ظهور ناگهانی در بسیاری از کشور‌ها به صورت همزمان، نشان می‌دهد که احتمال دارد انتقالی وجود داشته که برای مدتی شناسایی نشده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین کشور‌های آسیب دیده از شیوع آبله میمون را به گسترش دامنه نظارت خود و جست و جو و شناسایی موارد ابتلا به این بیماری ترغیب کرد.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت ساعاتی پیش از تشخیص بیش از هزار و ۴۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در هفت کشور آفریقایی کامرون، آفریقای مرکزی، جمهوری دمکراتیک کنگو، لیبریا، نیجریه، کنگو و سیرالئون خبر داده و تاکید کرد که این موارد شامل ۴۴ مورد قطعی و هزار و ۳۹۲ مورد مشکوک هستند.
 
منبع: شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار