معاون حقوقی ، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام‌نور گفت: یکی از مصوبات شورای ساماندهی این دانشگاه در دوره مدیریت دولت قبل ، تعطیلی غیر منطقی ۱۶۰ مرکز دانشگاهی به دلیل مسائلی از قبیل ساختمان، امکانات، تعداد دانشجو، رشته، اعضای هیات علمی و کارکنان بود.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 01 June 2022

حیدر جهان بخش روز چهارشنبه در سی و یکمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در محل دانشگاه پیام‌نور این منطقه برگزار شد افزود: در این طرح از مجموع ۵۰۰ مرکز دانشگاهی ، یک سوم آن تعطیل شد .
معاون حقوقی ، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: در دولت سیزدهم با پیگیری ها و مصوبات ۳۵ دانشگاه به چرخه علم بازگشتند و از تعطیلی آنها جلوگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه نقش مهمی در ارتباط بین دانشگاه، دولت و مجلس دارد، هر چند دارای چالش ها و دغدغه مندی هایی هست که طبیعی است.
معاون حقوقی ، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام‌نور افزود: یکی از مصداق های که می‌شود برای دانشگاه پیام نور بیان کرد برگزاری جشنواره قرآن و عترت است که آثار ارسالی از دانشگاه پیام نور ۹ هزار اثر رسید ولی در دیگر مجموعه های دانشگاهی فقط پنج هزار اثر ارائه شد.

رییس دانشگاه پیام نور اصفهان نیز در این نشست با اشاره به کاهش نیروی انسانی در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان گفت: ۶۱۱ کارمند در مراکز و واحدها، ۲۹۷ عضو هیات علمی و ۱۴۷ نیروی بازنشسته در دانشگاه پیام نور استان مشغول به فعالیت هستند.

رضا مختاری افزود:دانشگاه پیام نور استان اصفهان در بین دانشگاه‌های آسیا رتبه دوم و در جهان رتبه شش دانشگاه‌های باز را دارد.

وی گفت: این دانشگاه با هدف آموزشی و پژوهشی در سال ۶۷ تأسیس شد و براساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام جزو ۱۰ دانشگاه برتر ایران است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۳ واحد در طرح شورای سازماندهی ادغام شدند خاطرنشان کرد: در این مدت از ۴۳ واحد به ۳۰ مرکز واحد رسیدیم و در حال حاضر ۳۵ هزار دانشجو در رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در واحدهای این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: حدود ۱۶۳ رشته کارشناسی، ۹۴ رشته کارشناسی ارشد و سه رشته دکتری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان تدریس می‌شود و تاکنون ۲۰۰ هزار دانشجو از این مرکز علمی فارغ‌التحصیل شدند و این دانشگاه رتبه اول آموزش الکترونیک و رتبه اول جذب دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های مختلف دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان در شهرستان‌ها گفت: برخی از این پروژه‌ها پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی داشته است و همچنین در مرکز اصفهان حدود ۶۰ درصد پیشرفت را شاهد هستیم و امیدواریم در سفر رییس جمهور دانشگاه پیام نور مورد حمایت قرار گیرد.

رییس مجمع بسیجیان استان اصفهان هم گفت:در سطح استان بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نخبه عضو مجمع بسیجیان هستند.

حجت الاسلام محسن طالب پور افزود: این مجمع با دنبال کردن ۲ هدف شناسایی و جذب نخبگان و مطالبه گری فعالیت چشمگیری دارد که بیش از ۹۰ درصد افراد عضو این مجمع بسیجیان فعال هستند.

وی گفت: از دیگر اهداف این مجمع فعالیت ۸ گروه تخصصی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، زنان و خانواده، اقتصاد و زیربنایی، آموزش و تربیت، مدیریت و حکمرانی، بهداشت و سلامت و آموزش و تحقیقات است.

وی مطالبه گری را مهمترین اقدام و برنامه این مجمع بیان کرد وافزود: در حوزه مطالبه گری تمامی مشکلات و دغدغه مندی های مردم، شهرستان و استان شناسایی و ارائه می شود و تا نتیجه از سوی مسولان دستگاه های مربوطه ادامه دارد چرا که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری مطالبه گری است.

درادامه این نشست رییس فدراسیون کشتی ایران هم گفت: احیای ورزش کشتی در اصفهان ضروری است و باید مورد حمایت و توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

علیرضا دبیر  افزود: متاسفانه این ورزش در استان مورد بی مهری قرار گرفته و حمایت ویژه ای به آن نمی شود ؛ ورزش کشتی در اصفهان سه ملی پوش داشته است و این امتیاز حتی در بسیاری از استانها هم وجود ندارد.

دبیر ادامه داد: ما باید اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را با برنامه های ورزشی غنی سازی کنیم.

رییس فدراسیون کشتی ایران افزود: بیشتر مشکلات امروز جامعه برابر بیکاری و توجه به جوانان است و بهترین گزینه برنامه های ورزشی است.

وی گفت: ضروری است برای احیای دوباره ورزش کشتی در اصفهان مسولان اهتمام جدی ترس نسبت به گذشته داشته باشند چرا که این ورزش کم هزینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار